آریا بانو
رازی که مادرشوهرم درباره همسرم لو داد!
دوشنبه 11 آذر 1398 - 10:02:02
آریا بانو - خراسان / شش سال پیش و به صورت سنتی با پسری ازدواج کردم که بهترین مرد زندگی‌ام شد و الان از خودم بیشتر دوستش دارم. قبل از متاهل شدن، کمی افسرده شده بودم. الان پسری دارم که به نظرم بیش فعال است. به تازگی، مادرشوهرم هم لو داده که پسرش(شوهرم) در بچگی بیش‌فعال بوده. خیلی نگرانم. الان باید چه کنم؟
با توجه به روحیات شما و همسرتان، باید بگوییم که بیش‌فعالی یا اختلال کم‌توجهی علت ژنتیکی دارد، همچنین ممکن است در برخی موارد افسردگی، استرس و حالات روحی مادر در دوران بارداری یا پس از آن، صدمات جزئی به ساختمان مغز کودک وارد کند که می‌تواند باعث این مشکل شود که البته باید توسط یک متخصص ماهر تشخیص داده شود. ممکن است برخی والدین با دیدن پرتحرکی فرزندان خود به بیش فعالی آن‌ها مشکوک شوند اما باید دانست که جنب و جوش زیاد نشانه قانع کننده‌ای برای این اختلال نیست. البته این‌که مادرشوهرتان تایید کرده که شوهرتان در کودکی بیش‌فعالی داشته، پیگیری این مسئله را ضروری‌تر می‌کند. در ادامه راهکارهایی برای درمان به شما پیشنهاد می‌کنیم.
ارتباط افسردگی شما با بیش‌فعالی پسرتان
علت ایجاد بیش‌فعالی فرزندتان اگر توسط متخصص تایید شود، احتمالا ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. کودک شما در بخش‌های مربوط به توجه و تمرکز در مغز، دچار نقص جزئی است، استرس و افسردگی شما با این موضوع ارتباط دارد. در ضمن ممکن است مسمومیت ناشی از سرب حاصل از دود خودرو و آلودگی هوا، غذاهای محتوی مواد افزودنی مثل شیرین کننده‌های مصنوعی یا رنگ دهنده‌های خوراکی و مواد جلوگیری کننده از فاسد شدن غذا که در بعضی غذاها وجود دارد، در بیش فعالی فرزندتان نقش داشته باشد.
کودک بیش‌فعال ذاتا بد نیست
درمان سریع برای بیش فعالی وجود ندارد اما علایم آن قابل شناسایی و کنترل است. بهتر است ابتدا شما برای کمک به خود و همسرتان درباره این اختلال اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین برنامه تربیتی ویژه‌ای را متناسب با نیازهای فرزند خود طرح‌ریزی کنید. درست است که کنار آمدن با کودک بیش فعال، کار ساده‌ای نیست و همین موضوع باعث عصبانیت و ناراحتی همسرتان شده است اما باید بدانید کودک شما ذاتا بد نیست ولی بدون مصرف دارو و رفتار درمانی نمی‌تواند رفتار خود را کنترل کند. از تنبیه بدنی کودک‌تان و پرخاشگری با او جدا خودداری کنید و با او رفتاری محبت آمیز داشته باشید.
افسردگی در کمین کودک‌تان است
کودکان بیش‌فعال بعد از درمان، افسرده می‌شوند. اگر این مشکل در کودک شما تشخیص داده نشود یا حتی در صورت تشخیص درمان مناسب انجام نشود، کودک شما عملا از این مشکل رنج می‌برد و در بین اطرافیان به عنوان کودکی بی‌ادب و غیرقابل تحمل شناخته می‌شود. باید سعی کنید با مشاهده علایم افسردگی هرچه زودتر فرزندتان را به متخصص نشان دهید و او را به زندگی خانوادگی و اجتماعی بازگردانید.
نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی| روان‌درمانگر و مشاور خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/233321/رازی-که-مادرشوهرم-درباره-همسرم-لو-داد!
بستن   چاپ