آریا بانو
پرندگان مهاجر میهمان سواحل جزیره کیش
دوشنبه 11 آذر 1398 - 08:50:35
منطقه آزاد کیش
آریا بانو - سواحل جزیره کیش در آغاز فصل سرما میزبان پرندگان مهاجر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در فصل پاییز و زمستان پرندگان مهاجر از جمله خانواده کاکایی، پرستوهای دریایی، حواصیل، پرندگان شکاری از جمله دلیجه معمولی، دلیجه کوچک، لیل، بحری به جزیره کیش مهاجرت می کنند.
با توجه به اینکه جزیره کیش منطقه ای گردشگر پذیر است، حضور گونه های مختلف پرندگان مهاجرمی تواند صحنه های بی نظیر دیداری برای گردشگران خلق کند که در یاد و خاطر آنان ماندگار خواهد شد.
تاکنون بیش از 210 گونه پرنده در جزیره مشاهده و ثبت شده است که بخش اعظم آن را گونه های مهاجر تشکیل می دهند و تنها بخش کوچکی از آنها بومی کیش می باشند.
از اواسط شهریور تا اواخر زمستان، سرزمین ایران میزبان گونه های نادری از پرندگان مهاجر است که از شمال به سمت مناطق جنوبی کوچ کرده اند و آغاز فصل سرما بهانه ای است تاپرندگان، مناطق سردسیر را برای پیدا کردن مکانی مناسب ترک کنند و در فرایند این کوچ به مناطق گرمتری مانند جزیره کیش مهاجرت کنند.
جغرافیای نسبتاً گرم ایران با آغاز فصل پائیز طبیعت دلخواه پرندگانی است که از سرمای طاقت فرسا در گریز هستند و بیشترین تعداد مهاجرت به سرزمین ایران از اواسط شهریورآغاز می شود و تا دو ماه بعد نیز ادامه دارد.
پرندگان مهاجر عمدتا از کشورهای شمال یعنی از روسیه، ترکمنستان،آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه وارد کشور می شوند که از حدود 553 گونه پرنده در ایران حدودا 340 گونه مهـــاجر هستند و حدودا 100 گونـــه از آنها مهاجر عبوری از کشور هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/233274/پرندگان-مهاجر-میهمان-سواحل-جزیره-کیش
بستن   چاپ