آریا بانو
چگونه برای دوران بازنشستگی مان سرمایه گذاری کنیم؟
يکشنبه 10 آذر 1398 - 13:37:08
آریا بانو - / درست است که تمامی افراد متخصص امور مالی نیستند. اما زمان در حال گذر است و شما باید به طور واضح و شفاف بدانید چگونه باید برای دوران بازنشستگی خود سرمایه گذاری کنید. در غیر این صورت، باید همیشه کار کنید تا بتوانید از عهده هزینه ها برآیید. خب ، چگونه می توانید برای دوران بازنشستگی تان سرمایه گذاری کنید ، درحالی که در این زمینه متخصص نیستید؟ باید وقت بگذارید تا مهارت های اصولی را یاد بگیرید. اگر این کار را انجام دهید، می توانید دارایی خود را توسعه دهید و با خوشحالی و آرامش دوران بازنشستگی را سپری کنید. بهترین بخش آن این است که نیازی نیست در این زمینه تخصصی داشته باشید تا بتوانید تصمیمات هوشمندانه برای سرمایه گذاری بگیرید.
در این قسمت به شما می گویم چگونه روش های هوشمندانه و بدون استرس را برای سرمایه گذاری دوران بازنشستگی انتخاب کنید. با ما همراه باشید :
به طور واضح بدانید که چرا سرمایه گذاری می کنید

احتمالا همه شما در حال حاضر می داند که چرا باید برای دوران پیری و بازنشستگی سرمایه گذاری کنید. اما شاید دلایل اشتباهی را انتخاب کرده باشید. وقت آن رسیده است که بدانید چرا تمایل دارید بازنشسته شوید. در این قسمت چند سوال برای کمک به شروع کار شما وجود دارد:
آیا می خواهید وقت بیشتری را با خانواده سپری کنید؟ بازنشستگی برای شما به چه معناست؟ آیا به دنبال شروع کسب و کاری هستید که سال ها منتظرش بودید؟ همه افراد مایل هستند بازنشستگی را تجربه کنند ، اما دلایل آنها شبیه به هم نیست. وقتی به طور واضح بدانید چرا بازنشستگی برای شما مهم است، می توانید روی آن هدف تمرکز کنید. سرمایه گذاری در بازار سهام به شما این فرصت را می دهد که از سود مرکب استفاده کنید. همه این ها بدان معناست که پول شما به وسیله سودش درآمد کسب می کند. و همین یک دلیل محکم است برای اینکه چرا سرمایه گذاری در بازار سهام یکی از بهترین راه های برنامه ریزی برای بازنشستگی است.
بدانید چه موقع باید سرمایه گذاری کنید
یک ضرب المثل معروف چینی می گوید:” بهترین زمان برای کاشت یک درخت بیست سال پیش بود. بهترین زمان بعدی همین الان است .” درست است که اگر وقتی 10 ساله بودید سرمایه گذاری می کردید ، امروز بیش از آنچه که فکر کنید پول و سرمایه داشتید .
واقعیت این است که بیشتر مردم تا زمانی که دیر نشده باشد، سرمایه گذاری را شروع نمی کنند. پس اگر الان هم منتظر رسیدن بهترین زمان برای شروع سرمایه گذاری هستید، امروز بهترین زمان برای این کار است. تقویم خود را باز کنید و دو الی سه ساعت وقت بگذارید تا انتخاب کنید از چه راهی برای دوران بازنشستگی تان ، سرمایه گذاری را شروع کنید . یک راه سریع برای دریافت یک تصویر کلی از اینکه در چه موقعیتی هستید استفاده از سرمایه شخصی تان است. تمام اطلاعات شخصی تان را جمع آوری کنید و زمانی را به هدف گذاری برای دوران بازنشستگی تان اختصاص دهید. وقتی تمام شد، می دانید که در دوران بازنشستگی تان چه موقعیتی خواهید داشت.
داشتن حساب پس انداز برای آن دوران اصلا نقشه خوبی نیست. چرا ؟ چون پول شما با گذر زمان و افزایش تورم ارزش خود را از دست می دهد.
قدرت ریسک خود را بسنجید تا سهامی کامل ایجاد کنید
سرمایه گذاری پول هایتان بستگی به هیجانات و احساساتتان دارد .چرا ؟ از آنجا که گاهی نوسانات بازار بیشتر مردم را به وحشت می اندازد و باعث می شود پول هایشان را از بازار بورس خارج کنند . به طور متوسط ، بازار سهام سالانه 6 تا 7 درصد بازده سرمایه خود را به دست می آورد. اما ، اگر شما نگران ضررهای کوتاه مدت نباشید، این اتفاق نخواهد افتاد. قبل از اینکه پول های بعدی خود را سرمایه گذاری کنید، قدرت ریسک خود را ارزیابی کنید. قدرت ریسکتان ، تعداد سرمایه گذاری های ایمن و خطرناکی که خواهید داشت را مشخص می کند . صرفنظر از نوع سرمایه گذاری تان، نیاز به یک چشم انداز برای دوران بازنشستگی به عنوان یک بازه بلند مدت دارید. می دانید که چند سال ممکن است پول از دست بدهید ، اما این پول از دست رفته در بلند مدت جبران می شود.
از پیگیری اخبار مربوط به بازار اجتناب کنید. همچنین، یک احراز هویت المثنی برای ثبت اکانت سرمایه گذاری تان ، ایجاد کنید. به این ترتیب ، احتمال کمتری وجود دارد که پول خود را برداشت کنید.
یک حساب بازنشستگی قابل اعتماد باز کنید

بسته به شرایط محیطی تان ، ممکن است نیاز به باز کردن یک حساب کارگزاری جدید داشته باشید. این حسابی است که شما پول هایتان را در آن سرمایه گذاری می کنید. اگر در حال حاضر برای شرکتی مشغول به کار هستید، احتمالا آنها یک حساب سرمایه گذاری به شما ارائه دهند. اگر چنین است، این حساب جایی است که شما بیشترین سرمایه گذاری تان را انجام خواهید داد. تنها مشکل این است که شما برای خرید گزینه های سهام موجود، محدودیت دارید.
شما گزینه دیگری برای باز کردن یک حساب بازنشستگی فردی دارید (IRAجداگانه) .
برای یک سرمایه گذاری منظم و پیوسته تلاش کنید
تعهد به سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی سخت است، اما ادامه دادن به این کار سخت تر است. هنگامی که سرمایه گذاری را شروع می کنید، برای اینکه در معرض ریسک کردن قرار نگیرید، نباید توقف کنید و جا بزنید. اغلب تمایل کمتری به مشارکت دارید ، به این ترتیب پول بیشتری در جیبتان خواهید داشت. به همین دلیل مهم است که یک بودجه ایجاد کنید که به شما اجازه می دهد هر ماه سرمایه گذاری کنید. اگر برای شرکتی کار می کنید، می توانید درصدی از یک مبلغ را هر ماه برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید. بیشتر مردم به طور پیش فرض 1 درصد در سرمایه گذاری مشارکت می کنند اما هدف مشارکت 10 تا 15 درصدی می باشد.
حساب کنید که پس از کنار گذاشتن هزینه های مهم زندگیتان ، در ماه چقدر می توانید برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید . برای اینکه انگیزه تان را از دست ندهید، از سرمایه های شخصی تان استفاده کنید تا بتوانید ارزش خالص آن را بررسی کنید.
بررسی کنید که پولتان را کجا سرمایه گذاری کنید
شایع ترین راه برای سرمایه گذاری پولتان ، شرکت در بازار سهام است ، اما این تنها راه نیست . در اینجا چند راه دیگر را برای شما آورده ایم :
مشاوران سرمایه گذاری

گروه های مشاوره ای هستند که می توانند در زمینه سرمایه گذاری به شما مشورت دهند و راهنمایی تان کنند که بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید . بدین صورت که شما اطلاعاتی از خودتان را با آنها در میان می گذارید و آنها مناسب ترین گزینه را به شما معرفی می کنند. به این ترتیب با احتمال ریسک کمتری وارد مسیر سرمایه گذاری می شوید.
اوراق قرضه
به خرید اوراق قرضه به عنوان یکی از راه های سرمایه گذاری فکر کنید. اوراق قرضه از اوراق بهادار است و طبق آن صادرکننده به خریدار بدهکار می‌شود. این سند دارای سررسید است و مبلغ آن در زمان سررسید به وسیلهٔ صادرکننده پرداخت می‌شود. در این روش در واقع شما پولتان را قرض می دهید و از سود آن بهره مند می شوید. مانند سهام، همه اوراق قرضه برابر نیستند، بعضی از آنها ممکن است با توجه به امتیازشان ریسک بیشتری داشته باشند.
در این قسمت، انواع مختلفی از دسته بندی اوراق قرضه را برای شما آورده ایم :
اوراق قرضه خزانه داری
اوراق قرضه دولتی
اوراق قرضه سازمانی
اوراق قرضه خارجی
اوراق تسهیلات مسکن
اوراق قرضه شهری
صندوق سرمایه گذاری مشترک
گروهی از مردم را تصور کنید که همه پولشان را در یک شیشه می ریزند و سرمایه شان به وسیله یک متخصص مدیریت می شود. این روند کاری صندوق های سرمایه گذاری مشترک است. مدیر این صندوق ها سرمایه را به نحوی اداره می کند که به وسیله آن سود به دست می آید. یکی از بهترین انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق سرمایه گذاری سهام شاخص است. از آنجا که این نوع صندوق های سرمایه گذاری سعی در نرخ شکنی بازار ندارند و در عوض از آن پیروی می کنند، نیاز به تحقیق کمتری دارند. به همین خاطر، آنها اغلب کارمزد کمتری پرداخت می کنند و بهترین نتایج را در دراز مدت به دست می دهند.
املاک و مستغلات
خرید خانه یک سرمایه گذاری است ، زمانی که به طور صحیح و هوشمندانه انجام شود. تصور کنید خانه ای بخرید و از آن به عنوان یک ملک اجاره ای استفاده کنید. پس از هر بار تعمیر، یک چک اضافه به مبلغ 1300000 تا 2600000 دریافت می کنید.
ممکن است به نظر خیلی پر درآمد نرسد، اما این روند را به اندازه کافی تکرار کنید ، سپس خواهید دید که چگونه مقدار زیادی درآمد غیر فعال کسب می کنید. به همین دلیل املاک و مستغلات یکی از بهترین سرمایه گذاری ها است که نه تنها سرمایه گذاری دوران بازنشستگی را تامین می کند، بلکه دارایی بزرگی محسوب می شود. اما برای شروع این کار نیاز به مقدار زیادی پول دارید و باید انتظار این را داشته باشید که در طول این راه و در این روند ممکن است مقداری پول از دست دهید تا تجربه به دست آورید.
حساب پس انداز
پول شما هنوز هم می تواند در یک حساب پس انداز رشد کند. امروزه اکثر بانک های آنلاین، 2% بازده سالیانه ارائه می دهند. اگرچه زمانی که نیاز دارید و می توانید پولتان را برداشت کنید ، میانگین تورم بالاتر از پول شماست.
لذت های خود را برای رسیدن به موفقیت به تعویق بیندازید
سرمایه گذاری برای بازنشستگی یک استراتژی بلند مدت است. به همین دلیل است که شما نیاز دارید به تاخیر انداختن لذت های زندگیتان را یاد بگیرید. به عبارت دیگر باید لذت های کوتاه مدت را به خاطر مسائل بزرگتر در آینده به تاخیر بیندازید. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که یاد گرفته اند خوشی ها و لذت هایشان را به تعویق بیندازند ، موفقیت بیشتری کسب کرده اند. خب، چگونه می توانید به تاخیر انداختن لذت هایتان را یاد بگیرید؟
مقررات مربوط به خودتان را تعیین کنید.
دوباره به این فکر کنید که بازنشستگی برای شما به چه معناست . یک هدف واضح و روشن به شما کمک خواهد کرد تا هنگام رکود اقتصادی از پس گرفتن یا برداشت پولتان اجتناب کنید. این به شما کمک می کند که به جای هدر دادن پولتان، در مسیر بازنشستگی تان بیشتر مشارکت داشته باشید و نقش مؤثری ایفا کنید . مسیر شما به سمت بازنشستگی طولانی خواهد بود، بنابراین، در طول راه به خودتان پاداش دهید. پاداشی تعیین کنید که مناسب و معنا دار باشد، این پاداش رفتار مثبت شما را تقویت می کند. به عنوان مثال، بعد از هر مشارکت بیشتر در این کار، خودتان را به یک شام مهمان کنید.
به شدت در این نوع سرمایه گذاری تلاش کنید
تا اینجا چندین نوع سرمایه گذاری را برای شما بیان کردیم ، اما هنوز مهم ترین آنها را به شما نگفته ایم . ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما این بهترین راهی است که به وسیله آن می توانید در مسیر بازنشستگی تان سرمایه گذاری کنید. هر چه دانسته هایتان بیشتر باشد، سرمایه بیشتری خواهید داشت . هرچه عادت های خوبتان بیشتر باشد، بازنشستگی ایمن تری را تجربه خواهید کرد.
مهم تر از همه این دلایل این است که سرمایه گذاری روی خودتان ، یک سرمایه گذاری است که هیچ کس نمی تواند آن را از شما دور کند یا بگیرد . هیچ رکود اقتصادی در بازار و هیچ رویداد فجیعی وجود ندارد که بتواند دانش و تجارب شما را پاک کند. اما، چگونه می توانید روی خودتان سرمایه گذاری کنید؟ خواندن کتاب ، خواندن وبلاگ ها و هر چیزی که به شما کمک کند هر روز موضوعات جدیدی یاد بگیرید . به پادکست ها و فایل های صوتی در مسیر رفت و آمدتان به محل کار گوش کنید.
در هزینه هایتان صرفه جویی کنید تا بتوانید دوره های آموزشی خریداری کنید و یا برای یادگیری موضوعات، مربیانی استخدام کنید . برخی از افراد اعتقاد دارند که استخدام مربیان هدر دادن پول است زمانی که خودمان به تنهایی می توانیم موضوعی را یاد بگیریم. اما ، مربیان نقاط ضعف شما را تشخیص می دهند و همیشه پاسخگوی شما خواهند بود. استخدام مربیان درست و مناسب به شما کمک می کند سریع تر از زمانی که خودتان تنها هستید، به اهدافتان برسید.
با خوشحالی و سرمایه زیاد بازنشسته شوید
کلید ایمن ساختن آینده ایمن از لحاظ مالی ، تنها به متخصصین امور مالی تعلق ندارد. این کار برای همه ما امکان پذیر است . اگر زودتر از افراد دیگر بازنشسته شوید و برنامه ریز مالی نباشید ، چه می شود ؟ اگر بتوانید بر آنچه بیشترین لذت را به شما می دهد ، تمرکز کنید در حالی که به سختی پول در می آورید ، چه می شود ؟
ممکن است اکنون این موضوع غیر ممکن به نظر برسد، اما واقعیت این است که شما مستعد این هستید که مسئولیت بازنشستگی خود را به عهده بگیرید. بسیاری از افراد برنامه ریز مالی نیستند ، اما یاد گرفته اند که چگونه با مطالعه کتاب و یاد گرفتن از تجارب دیگران، پول خود را سرمایه گذاری کنند.
سرمایه گذاری ثروتتان ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. بنابراین از قدم های کوچک و با سرمایه های اندک شروع به سرمایه گذاری کنید ، می توانید از مشاوران مربوطه هم مشورت بگیرید. فکر کنید پولتان کم شده است و برای یک یا دوماه آن را افزایش دهید. سپس ، سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید و به این کار ادامه دهید تا زمانی که به شدت برای دوران بازنشستگی تان پس انداز کرده باشید.
یک روز ، از خواب بیدار می شوید در حالی که به ارزش خالصی که به عنوان دلگرمی در دوران بازنشستگی دارید، افتخار می کنید . اکنون شما چند استراتژی یاد گرفته اید که می توانید از آنها برای سرمایه گذاری دوران بازنشستگی استفاده کنید. آیا بازنشستگی شما را خوشحال خواهد کرد ؟

http://www.banounews.ir/fa/News/233017/چگونه-برای-دوران-بازنشستگی-مان-سرمایه-گذاری-کنیم؟
بستن   چاپ