آریا بانو
ضعف پریودی می‌تواند نشانه وجود مشکل در بدن باشد
یکشنبه 10 آذر 1398 - 12:43:18 PM
آریا بانو - سلامانه: ‌احساس خستگی گاهی اوقات کاملا طبیعی است. هر کسی در مواقعی از زندگی خود احساس خستگی می‌کند. با این حال اگر دائما احساس خستگی دارید، حتما یکی از نشانه‌های اصلی سندروم ضعف مزمن است. ‌
‌همچنین سردرد، حالت تهوع، کاهش اشتها و ضعف شدید در طول عادت ماهیانه می‌تواند نشانه این باشد که در بدن شما مشکلی وجود دارد. ‌ عوامل طبیعی بسیاری بر روی انرژی و نشاط شما اثر می‌گذارند. حتی گاهی اوقات خستگی نیز طبیعی است. با این حال اگر انرژی شما در نزدیکی زمان قاعدگی کاهش پیدا می‌کند! در این صورت، ممکن است احساس ضعف پریودیتان، به دلیل سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد.
سندروم PMS، یک اختلال واقعی است که می‌تواند قوی ترین افراد را هم تحت تاثیر قرار دهد. ضعف همراه با آن به خودی خود برطرف نمی شود، ولی راه هایی برای تسهیل علائم ضعف پریودی وجود دارد.
اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که گاهی اوقات خودتان را از همه چیز دور کرده و ریلکس کنید.
چون فعالیت ندارید، احساس بدی نداشته باشید. در هر صورت به سلامتی و توانایی تولید مثل خود کمک زیادی می‌کنید. لازم نیست دائما فعالیت داشته باشید. مخصوصا در نزدیکی دوران قاعدگی.
صرف کردن مدت زمانی برای استراحت و بازیابی سلامت می‌تواند تنها چیزی باشد که بدن شما جهت متوقف کردن ضعف پریودی نیاز داشته باشد.
از دلایل ضعف در عادت ماهیانه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
‌* عدم خواب کافی
* استرس
* افسردگی
* عادات غذایی ناسالم (اسنک، هله هوله، غذاهای غیرمغذی، پرخوری، مصرف بیش از حد کافئین)
* برخی اختلالات مزمن (به طور مثال: فیبرومیالژیا، دیابت، بیماری های قلبی و…)
* فعالیت های ورزشی سنگین و یا بی تحرکی
* کم آبی بدن
* کم خونی
راهکارهای بهبود ضعف پریودی
‌بهبود زمان و کیفیت خواب می‌تواند برخی از علائم رایج ضعف پریودی را کاهش دهد. ‌‌گفته می‌شود که رژیم غذایی سبزیجات به بهبود سلامتی و رفع علائم این ضعف کمک خواهد کرد. اگر جزو کسانی هستید که به سندرم خستگی مزمن مبتلایید، باید سبزیجات بیشتری مصرف کنید. داشتن رژیم غذایی متعادل در زمان عادت ماهیانه می‌تواند قند خون شما را در سطح نرمال نگه دارد. برای پیشگیری از احساس ضعف و خستگی به هنگام ‌پایین بودن قند خون، سعی کنید هر روز صبحانه بخورید.
‌‌نشانه‌های خود را با گذشت زمان ثبت کنید. اگر پس از 3 ماه رفع نشدند، حتما برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید.
‌فراموش نکنید فعالیت بدنی یک منبع انرژی برای بدن است. هرچه فعالیت بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری خواهید داشت. ‌انجام فعالیت‌های ورزشی به بهبود سلامت، تناسب اندام، و افزایش انرژی و شادابی کمک می‌کند. ‌
حتی اگر به نظر بسیار خسته می‌آیید، سعی کنید زمانی را به انجام فعالیت ورزشی اختصاص دهید. با این کار انرژیتان افزایش یافته و به شما کمک می‌کند با سختی‌های روزمره کنار بیایید. به علاوه این روش به شما کمک می‌کند از لحاظ روحی وضعیت خوبی داشته باشید.
‌پس برای داشتن فعالیت از هر فرصتی استفاده کنید. هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید راه بروید یا از روی صندلیتان بلند شده و کمی راه بروید. سبک زندگی سالمی داشته باشید، فعال باشید و از و از نتیجه آن لذت ببرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/232994/ضعف-پریودی-می‌تواند-نشانه-وجود-مشکل-در-بدن-باشد
بستن   چاپ