آریا بانو
از گوگل تا آمازون؛ کارمندان غول‌های بزرگ فناوری چقدر درآمد دارند؟
یکشنبه 10 آذر 1398 - 11:34:04 AM
آریا بانو-

اسم فیس‌بوک و آمازون و دیگر غول‌های دنیای فناوری که می‌آید، همه دوست دارند بدانند کارمندانش چقدر حقوق می‌گیرند.

گاهی ارقام غیرمعمولی در خبرها منتشر می‌شود که شاید چندان صحت نداشته باشد. البته در این که این شرکت‌ها درآمد بالایی به مهندسان و کارمندان خودشان می‌دهند شکی نیست. مثلا آنطور که یکی از سایت‌های خارجی به نام «ویرد» نوشته است، داده‌های دولتی حاکی از آن است که متوسط درآمد یک مهندس نرم‌افزار در سان‌فرانسیسکو حدود 140 هزار دلار در سال است که این رقم بالای میانگین حقوق – حدود 104 هزار دلار – در این ایالت است.  

طبق اطلاعاتی که این سایت منتشر کرده، بیشترین حقوق را در میان غول‌های فناوری، کارمندان گوگل می‌گیرند که چیزی در حدود 246 هزار دلار در سال است. این رقم که مربوط به سال 2018 است، حتی از سال قبل از آن هم فراتر رفته است.

کمترین حقوق در این میان مربوط به شرکت آمازون است که حدود 28.8 هزار دلار در سال است. اما نمودار فوق یک چیز دیگر را هم نشان می‌دهد و آن هم میزان کاهش حقوق در برخی از این غول‌های فناوری است. مثلا فیس‌بوک طی یک سال درآمد کارمندانش را از 240 به 228 هزار دلار رسانده است.

شرکت تسلا و آی‌بی‌ام هم جزء شرکت‌هایی هستند که افزایش درآمد آنچنانی را ثبت نکرده‌اند. در این میان بالا رفتن حقوق کارمندان گوگل از همه شرکت‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.



http://www.banounews.ir/fa/News/232955/از-گوگل-تا-آمازون؛-کارمندان-غول‌های-بزرگ-فناوری-چقدر-درآمد-دارند؟
بستن   چاپ