آریا بانو
چطور بدون وابستگی به کافئین خستگی را از خود دور کنیم؟
شنبه 9 آذر 1398 - 16:51:49
آریا بانو - آوای سلامت / انجام ورزش های با ریتم تند: تحقیقات نشان می دهد که یک تحرک کوچک چند دقیقه ای می تواند شما را برای یک روز شارژ کند.
استفاده از دوش آب سرد: آب سرد سیستم بدنی شما را تحریک می کند و به گردش خون سرعت می بخشد و این موضوع باعث هوشیاری شما می شود. می توانید ابتدا با یک دوش آب گرم خودتان را آرام کنید و در پنج دقیقه آخر به سراغ آب سرد بروید.
مصرف میان وعده های حاوی پروتئین : تکه های سیب، کره بادام زمینی، ساندویچ بوقلمون و یا بادام و میوه خشک شده می توانند گزینه خوبی برای شما باشند؛ اگر دچار خواب آلودگی و خستگی در طول روز شده اید.
مصرف ویتامین ب: بی حالی، کمبود تمرکز، اضطراب و افسردگی می تواند از نشانه های کمبود ویتامین ب در بدن شما باشد. در صورتی که به صورت مداوم احساس خستگی می کنید، بهتر است شروع به مصرف ب-کمپلکس کنید. راه دیگر و بهتری که می توانید در پیش بگیرید، مصرف مولتی ویتامین است که علاوه بر تامین ویتامین ب، سایر مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.
مصرف وعده های غذایی کوچک و متعدد : خوردن وعده های کوچک و متعدد، گردش کالری را در بدن بهبود می بخشند. در مقابل وعده های سنگین، باعث می شوند تا شما خواب آلود شوید.
پیاده روی: یک پیاده روی ساده هم می تواند به اندازه یک تمرین کوچک شما را هوشیار کند. حتی حرکت آهسته و کوتاه، هوشیاری شما را پس از چند دقیقه افزایش خواهد داد.
مصرف ویتامین سی: پژوهش‌ های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین ث باعث خستگی می ‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌ کنند. ویتامین ث همچنین از ابتلا به عفونت‌ ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌ شود

http://www.banounews.ir/fa/News/232673/چطور-بدون-وابستگی-به-کافئین-خستگی-را-از-خود-دور-کنیم؟
بستن   چاپ