آریا بانو
گمشده امروز نوجوانان شخصیت واقعی و الهی است
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 17:23:57
آریا بانو - ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گمشده امروز نوجوانان را شخصیت واقعی، الهی و انسانی دانست.

آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در اولین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی که با حضور عباسی معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزیر دادگستری برگزار شد، با اشاره به اینکه کودک در فرهنگ دینی فرزند صغیر قلمداد می شود، بیان کرد: فرزندان امانتی در دستان ما هستند و باید برای این امانت‌ها بیش از همیشه برنامه‌ریزی و فداکاری کنیم تا ظرفیت ادامه راه و آرمان‌های امام و رهبری را داشته باشند.
وی تصریح کرد: جامعه باید نسبت به این نسل امیدبخش با همه وجود احساس مسئولیت داشته باشد. گمشده واقعی کودکان و نوجوانان امروز جامعه نیازهای مادی نیست بلکه این گمشده شخصیت واقعی، الهی و انسانی است و باید شخصیت نوجوانان امروز که امیدهای فردای ایران هستند را شناخت.
دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه اساس سعادت هر فردی را باید در دوران جنینی جست و جو کرد و اگر رحم مادر بعنوان یک پایگاه امن و پاک باشد قطعا آثار و برکات آن نیز طیب خواهد بود، گفت: رحم مادر از اهمیت بالایی برخوردار است، البته علیت تامه برای سعادت و شقاوت فرزندان نیست، اما اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر برای فرزندان که امانت خداوند هستند خوب برنامه ریزی شود قطعا پاسخ خوبی برای نسل های بعد دریافت می کنیم.
وی با تاکید بر نهاد خانواده که باید برای فرزند آوری برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند، گفت: نسل آینده ما ایران باید نسلی افتخارآمیز، شایسته، برومند، فداکار و به دور از انحراف و در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های الهی، امام راحل و رهبری، آموزهای عمیق دینی، مهارت اجتماعی، علمی و اخلاقی باشند.
امام جمعه اراک در ادامه بر تکریم ایتام تاکید کرد و گفت: نباید آسیب روانی، جسمی و تحقیری در قبال ایتام صورت گیرد، اگر فرزندان ما تکریم شوند قطعا با آیندگان با کرامت برخورد می کند، بداخلاقی‌ها و خشونت‌ با فرزندان آینده آنها را متاثر می کند و به جای باز کردن گره از مشکلات، امتی را درگیر می‌کند.
حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این کنفرانس گفت: جامعه‌ای که حقوق کودک را نشناسد چطور می‌تواند آن را رعایت کند؟
وی با اشاره به پرونده برخی از کودکان همچون تجاوز به کودکی در ساوه در سال گذشته، دزدیده شدن کودکی در شهر مهاجران که پس از مدتی پیدا شد و گم شدن کودکی در شازند که هنوز هیچ آثار و نشانی از او وجود ندارد، تصریح کرد: آیا تاکنون آثار روحی و روانی اتفاقاتی چون تجاوز به یک کودک بر دیگر کودکان بررسی و تحلیل شده است؟ متاسفانه صدمه معنوی در قوانین کمرنگ دیده شده شده است.
وی تاکید کرد: هیچ تعریف مشخصی از نگهداری کودکان پس از طلاق والدین وجود ندارد و باید روی آن کار شود. نگهداری از کودک به معنی جلوگیری از هرگونه تجاوز به حق کودک است، اما والدین با طلاق خود در واقع به حقوق کودک تجاوز می کنند.
عبداللهی بر ضرورت تغییر نگاه‌ها به این حوزه تاکید کرد و گفت: باید صدماتی که با طلاق والدین به کودک وارد می شود محاسبه شود، باید دید کودکی که مورد تجاوز قرار می گیرد در آینده چه فشارها و اتفاقاتی را متحمل می‌شود و سوال اینجاست که چرا حقوق کودک بزه‌دیده از خانواده‌اش ستانده نمی شود. صرفا نباید به دنبال حق حضانت بود، بلکه حقوقدانان، جامعه‌شناسان و روانشناسان باید حق حضانت کودک را همه جانبه مورد بررسی قرار دهند.
وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی که باعث زیر پا گذاشته شدن حقوق کودکان، بلوغ زودرس و جرائم خشن و ... می شود، گفت: باید درخصوص فضای مجازی از مسئولان مطالبه‌گری صورت گیرد تا حقوق کودکان ستانده شود.
رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: شمار اقدامات انجام نشده در خصوص تضییع حقوق کودکان از اقدامات انجام شده بیشتر است، اما سوال اینجاست چه طرز تفکری در مجلس وجود دارد که می‌گوید مجرم را حبس کنید، اما نمی‌گوید که دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی آسیب‌های وارد شده را برای بازتوانی کودک مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/231654/گمشده-امروز-نوجوانان-شخصیت-واقعی-و-الهی-است
بستن   چاپ