آریا بانو
تربیت نیروهای مسلط بر حوزه فضای مجازی؛ از برنامه‌های بسیج جامعه زنان
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 11:49:43
آریا بانو - مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری بسیج جامعه زنان تربیت نیروهای مسلط بر حوزه رسانه و فضای مجازی است، گفت: عملکرد فضای مجازی بسیج جامعه زنان نشان می‌دهد که زنان بسیجی کاملاً به اهمیت این جبهه و کارزار جدید واقفند و می‌دانند که امروز جبهه جنگ نرم عناصر دشمن در بسته فضای مجازی تعریف شده است.

به گزارش ایسنا،‌ سمیرا خطیب‌زاده با بیان اینکه پس از فتنه 88 و ضرورت بصیرت‌افزایی مردم به ویژه بسیجیان، "قرارگاه بصیرت" در سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد، گفت: اما به مرور که از حالت قرارگاه خارج شد "سازمان فضای مجازی" متشکل از معاونت‌های مختلف و به صورت تخصصی و هدفمند شکل گرفت.
وی افزود: عملکرد فضای مجازی بسیج جامعه زنان نشان می‌دهد که زنان بسیجی کاملاً به اهمیت این جبهه و کارزار جدید واقفند و می‌دانند که امروز جبهه جنگ نرم عناصر دشمن در بسته فضای مجازی تعریف شده است.
مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: ما سایتی خبری را در سال 1382 با خبرنگاران بسیجی و تولیدات بسیار خوب راه اندازی کردیم و در حوزه‌های مختلف مانند عفاف و حجاب، زنان ورزشکار، مسائل پزشکی و بهداشتی و غیره محتوا و خبر تولید می‌کنیم.
این مقام مسئول یادآور شد: حدود 112 هزار پیامک در فصل تابستان به عنوان گزیده‌ای از مطالب تولیدی به مخاطبان ارسال کردیم. علاوه براین، کانال‌هایی را نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردیم که روزانه در آن‌ها مطالبی بارگذاری می‌شوند.
خطیب‌زاده عنوان کرد: ایجاد گردان‌های سایبری بسیج از جمله اقدامات بسیج به شمار می‌رود که حتی دشمنان نیز به موفقیت و اقتدار آن اذعان کرده‌اند.
وی با اشاره به سانسور رسانه‌ای راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های قبل توسط رسانه‌های بین‌المللی گفت: جریان‌های رسانه‌ای دنیا هیچ تمایلی برای انعکاس این راهپیمایی عظیم ندارند و آن را سانسور می‌کنند اما امسال قرار شد این حصر رسانه‌ای شکسته شود. از این رو کلیه گردان‌های سایبری بسیج از دهه اول محرم با هشتگ "حب الحسین یجمعنا" آغاز به کار کردند و ندای این پیام‌ها به گوش بسیاری از جهانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان رسید.
مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین از تولید کلیپ و نماهنگ و موشن گرافی‌ها در بسیج سخن گفت و افزود: بسیج جامعه زنان امسال در هفته عفاف و حجاب دو موشن گرافی و کلیپ مستندگونه نوروبیولوژیک حجاب را تولید کرد. بازدید از این آثار به اندازه‌ای بود که BBC فارسی و انگلیسی نیز به آن واکنش نشان دادند.
خطیب‌زاده در خصوص برنامه‌های بسیج جامعه زنان برای آینده نیز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های محوری بسیج جامعه زنان تربیت نیروهای مسلط بر حوزه رسانه و فضای مجازی است. علاوه بر این قرار است گردان‌های سایبری را در بخش زنان به شکل تخصصی فعال کنیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/231475/تربیت-نیروهای-مسلط-بر-حوزه-فضای-مجازی؛-از-برنامه‌های-بسیج-جامعه-زنان
بستن   چاپ