آریا بانو
شیر کاکائو بهترین گزینه برای ریکاوری بعد از ورزش
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 10:13:52 AM
آریا بانو-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شیر کاکائو بهترین نوشیدنی برای ریکاوری و بازیابی بدن بعد از تمرینات سنگین ورزشی است. 

به گزارش پایگاه اینترنتی فیلادلفیا، در تمرینات سنگین ورزشی زمانی که یک پارگی در بافت عضلانی ایجاد می‌شود، عضلات رشد کرده و قوی‌تر می‌شوند. در طی زمان ریکاوری و بازیابی سلولی، بدن این بافت‌ها را ترمیم کرده و رگ‌های خونی جدیدی در محل پارگی ایجاد می‌کند. بعلاوه اجزای تولید کننده انرژی در سلول‌ها سبب توسعه ظرفیت‌های کاری سلول شده و تراکم استخوان‌ها را افزایش می‌دهد اما هیچ یک از این اتفاقات مثبت رخ نخواهد داد مگر اینکه بدن استراحت مناسب و بازیابی درستی داشته باشد. به عبارت دیگر، ورزش بدون ریکاوری درست، کمی شبیه تلاش برای طبخ غذای بدون فر است.

اکنون محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا در جریان مطالعه‌ای متوجه شدند که بعد از یک جلسه تمرین ورزشی سنگین شیر کاکائو بهترین گزینه برای ریکاوری و بازیابی سلولی بدن محسوب می‌شود. این محققان خاطر نشان کردند که شیر کاکائو بطور طبیعی دارای الکترولیت، پروتئین و 90٪ آب است که همه آن‌ها به تقویت بدن کمک می‌کنند.

البته این اولین مطالعه‌ای نیست که فواید شیرکاکائو را عنوان می‌کند اما با مطالعات دیگر تفاوت دارد. تفاوت این مطالعه با مطالعات قبلی در این است که این مطالعه بر روی بزرگسالان و ورزشکاران دبیرستانی و در محلی انجام شد که این افراد حدود پنج هفته در آنجا بطور منظم ورزش می‌کردند و بعد از تمرینات ورزشی شیرکاکائو می‌نوشیدند. این مطالعه نشان داد، نوجوانانی که بعد از تمرینات ورزشی شیرکاکائو می نوشیدند بطور قابل توجهی ریکاوری بهتری از نظر قدرت و عملکرد داشتند.



http://www.banounews.ir/fa/News/231401/شیر-کاکائو-بهترین-گزینه-برای-ریکاوری-بعد-از-ورزش
بستن   چاپ