آریا بانو
آیا واقعا شیر الاغ مفید است؟
دوشنبه 4 آذر 1398 - 10:38:29
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / میر غضنفری متخصص طب سنتی با اشاره به خواص شیر الاغ برای سلامت بدن اظهار کرد: شیر الاغ دوای غذایی است و خواصی برای سلامت بدن دارد.
جالب است بدانید، شیر الاغ به عنوان یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین شیر‌ها در فرانسه و ایتالیا شناخته می‌شود، پنیر شیر الاغ گرانترین محصول لبنیاتی دنیاست چرا که تهیه هر کیلوگرم پنیر الاغ حدود 30 تا 40 کیلوگرم شیر الاغ نیاز دارد.
به گفته متخصصان خارجی، شیر الاغ خواص آنتی بیوتیکی بالایی دارد و این خاصیت ضد باکتری گاهی تا 200 برابر شیر گاو تخمین زده می‌شود.
محققان اروپایی معتقدند که شیر الاغ در زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای پاکسازی پوست و جوانی پوست توصیه می‌شود. در برخی از مراکز مراقبت پوست و زیبایی در اروپا وان‌های حمام پر از شیر الاغ تعبیه شده است که از آن برای جوان سازی و زیبایی پوست استفاده می‌کنند البته این کار هزینه بسیار زیادی دارد.
در گذشته‌ها از شیر الاغ برای درمان ذات الریه، بیماری‌های تنفسی، بهبود آسم و آلرژی، سرفه و سرماخوردگی، درمان عفونت و باکتری، رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده می‌شده و در کاهش وزن موثر بوده است.
پیشتر در این مطلب به مضرات و محدودیت های مصرف این شیر نیز پرداخته شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/230481/آیا-واقعا-شیر-الاغ-مفید-است؟
بستن   چاپ