آریا بانو
مسیریاب ایرانی یا خارجی؛ کدام بهتر است؟
شنبه 2 آذر 1398 - 14:40:13
آریا بانو - بازار /قطع شدن اینترنت در ایران و برقرار شدن اینترنت ملی، اتفاقی بود که کسب و کارها، مخاطبان و کاربران آنها را به شدت تحت تاثیر قرار داد. این اتفاق همچنین، اهمیت عملکرد مناسب اپلیکیشن‌های داخلی را در اوضاع اضطراری، بیش از پیش نمایان ساخت.
همزمانی آلودگی هوا و بارش برف شدید با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، منجر به ترافیک سنگین در خیابان‌ها شد. کندی و قطعی اینترنت نیز مزید بر علت شد و اهمیت مسیریاب‌ها و اپلیکیشن‌های نقشه بومی، بار دیگر در کانون توجه مردم قرار گرفت.
نقشه و مسیریاب بلد ، پرنصب ترین نقشه فارسی‌زبان است که توجه به جزئیات و قابلیت‌های پرشمار آن موجب شده در مدت زمان کوتاهی، تعداد کاربرانش از 2 میلیون نفر عبور کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که مسیریاب بلد چه ویژگی‌ها و برتری‌هایی نسبت به ویز و گوگل دارد که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است؟
جست و جوی پمپ بنزین
یکی از ویژگی‌های کاربردی بلد، امکان دسته‌بندی مکان‌های پربازدید است. کاربران بلد می‌توانند با انتخاب هر یک از این دسته‌بندی‌ها، (بعنوان مثال پمپ بنزین)، تمامی‌پمپ بنزین‌های اطراف خود را مشاهده کنند. با توجه به افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، قطعا یکی از دغدغه های کاربران مصرف بنزین آنها است. به همین دلیل بلد، صحت اطلاعات در مورد 4241 پمپ بنزین و وضعیت فعالیت آنها را بررسی کرده است تا به این ترتیب بتواند خدمات بهتری را به کاربران خود بدهد.
پلاک ساختمان‌ها
دقیق ترین حالت نمایش ساختمان‌ها بر روی گوگل مپس، شِمایی کلی از پارسل‌های ساختمان‌ها است. نرم افزار ویز نیز اطلاعاتی در مورد محل قرارگیری ساختمان‌ها و شماره آنها نشان نمی‌دهد. این در حالی است که بر روی نقشه بلد، امکان نمایش پلاک ساختمان‌ها نیز فراهم است. شما بعد از انتخاب مقصد با توجه به شماره پلاک و شروع مسیریابی، وارد نمای جدیدی برای مسیریابی به سمت مقصد می‌شوید. نکته قابل توجه این است که در صفحه نمایشگر و در طول مسیر صرفا اطلاعات ضروری مانند پلیس، محدودیت‌های سرعت و جهت خیابان‌ها نمایش داده می‌شود و با نزدیک شدن به مقصد این اطلاعات به صورت جزئی‌تر نمایش داده می‌شود؛ تا آنجا که در نزدیکی مقصد، شماره پلاک ساختمان‌ها را نیز می‌توانید مشاهده کنید.
اطلاعات بومی‌نقشه بلد در مورد طرح‌های ترافیک
طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، با مرز بندی خاص خودش یکی از معضلات رانندگان در مسیریابی بوده است. هرچند گوگل مپس و ویز نیز به روش‌هایی امکان نمایش طرح را به کاربران خود ارائه می‌دادند؛ اما مسیریاب بلد ، با امکان فعال کردن گزینه «عدم ورود به طرح»، مسیریابی کاربران خود را بسیار راحت کرده است. قابلیت هوشمند مسیریابی بدون ورود به طرح ترافیک در بلد، این امکان را به کاربران می‌دهد که بعد از انتخاب مقصد با در نظر گرفتن روز و زمان، مسیر مناسب جایگزین را شناسایی کنند.
این قابلیت بومی، چه در زمان وجود طرح زوج و فرد و چه در طرح جایگزین آن، به رانندگان کمک زیادی می‌کند.
بروزرسانی دائمی نقشه بلد به کمک تکنولوژی عکسبرداری گوگل
خودروهای تصویربرداری بلد که مجهز به دوربین‌های اختصاصی است، بعد از عکس برداری از تمامی ‌نقاط پرمراجعه، نظیر علائم راهنمایی و رانندگی، پل‌های عابر پیاده و تابلوهای کسب و کار گوناگون، اطلاعات این نقاط را به نقشه اضافه می‌کنند. در صورت جست و جو، اطلاعات کامل این نقاط، به همراه ساعت کاری و آدرس آنها مشخص است و هر کاربر می‌تواند به راحتی به سمت مقصد دلخواهش مسیریابی کند. خودروهای تصویربرداری بلد، تاکنون کسب و کارهای تمام معابر و خیابان‌های تهران، مشهد، کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مازندران و گیلان را ثبت کرده‌ است.
هرچند تغییراتی که در وضعیت اینترنت اتفاق افتاد، عملکرد اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل مپس و ویز را تضعیف کرد، با این وجود، مسیریاب بلد با داشتن قابلیت‌های گوناگون و در بعضی موارد حتی بهتر، در وضعیت اتصال اینترنت بین‌الملل نیز رقیب قدرتمندی برای مسیریاب‌های خارجی به شمار می‌رود.
مسیریاب بلد، با امتیاز 4.5 و بیش از دو میلیون نصب، هم اکنون بر روی کافه بازار قابل دریافت است.

http://www.banounews.ir/fa/News/229656/مسیریاب-ایرانی-یا-خارجی؛-کدام-بهتر-است؟
بستن   چاپ