آریا بانو
از همسرمان کلامی عذرخواهی کنیم یا بنویسیم؟!
شنبه 2 آذر 1398 - 10:16:13
آریا بانو - خراسان / توصیه اکید می‌شود که زوج ها در هنگام کدورت، به خصوص زن یا شوهری که به نظر خودش مقصر است از دیگری عذرخواهی کند تا زندگی‌مشترک‌شان در برابر مشکلات و جروبحث‌های بعدی واکسینه شود. باشگاه خبرنگاران با این مقدمه می‌نویسد که زوج ها باید تاثیرات عذرخواهی در زندگی مشترک را بدانند و البته شیوه اصولی عذرخواهی را هم بدانند تا تاثیر این عمل‌شان بیشتر باشد.
عذرخواهی بهتر است که کلامی باشد
برای داشتن یک زندگی پایدار لازم است خانم و آقا شناخت خوبی از یکدیگر داشته باشند. زوج ها باید حساسیت‌ها، خواسته‌ها، انتظارات و خط قرمز‌های یکدیگر را بدانند و همواره سعی کنند دنیای ذهنی یکدیگر را به خوبی بشناسند و به یکدیگر نزدیک باشند و همدلی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند. فراگیری مهارت‌های لازم زندگی قبل از ازدواج، کمک بزرگی به زوج ها می‌کند و بهتر است زوج ها هنگام کدورت سعی کنند از یکدیگر عذرخواهی کنند؛ همچنین سعی کنند عذرخواهی را به صورت کلامی انجام دهند، نه به صورت نوشتاری.
عذرخواهی باید به موقع انجام شود
در ضمن بهتر است زوج ها سعی کنند اشتباه خود را بپذیرند و درصدد باشند تا دوباره آن را انجام ندهند و در رفتار و گفتار خود نشان دهند از اشتباه شان ناراحت هستند و مراقب خطا‌های شناختی مانند تعمیم دادن، درشت نمایی و ... باشند. در این بین، معمولا آقایان کمتر از خانم‌ها عذرخواهی می‌کنند. توصیه‌ می‌شود در این خصوص حتما آقایان هم هنگام اشتباه از همسر خود عذرخواهی کنند؛ عذرخواهی باید به موقع انجام شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد. زوج های محترم، به یاد داشته باشید عذرخواهی و پذیرش اشتباه، باعث نزدیکی بیشتر به همسرتان می‌شود و عشق بین شما را شعله ورتر خواهد کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/229502/از-همسرمان-کلامی-عذرخواهی-کنیم-یا-بنویسیم؟!
بستن   چاپ