آریا بانو
روشی جدید برای کاهش وزن با کپسول حاوی گاز
جمعه 1 آذر 1398 - 13:29:07
آریا بانو - نارون مگ / پژوهشگران روشی جدید برای کاهش وزن ابداع کرده‌اند که در آن فرد با قورت دادن کپسول حاوی گاز می‌تواند وزن خود را خیلی بیشتر و زودتر از رژیم غذایی کم کند. در این روش، فرد کپسول کوچکی که حاوی بالن است را قورت می‌دهد. در بغل این کپسول یک کاتتر وجود دارد که پزشک از طریق آن بالن داخل کپسول را از گاز نیتروژن پر می‌کند. کاتتر یک لوله نازک، بلند و قابل انعطاف و ساخته شده از مواد دارای کاربرد در پزشکی است که در طیف گسترده‌ای از دانش پزشکی و بهداشت کاربرد دارد. در نتیجه این روش، بالن در معده فرد شروع به بزرگ شدن می‌کند و اندازه آن به حدود 237 میلیمتر می‌رسد و به فرد کمک می‌کند تا خیلی زودتر از حد معمول احساس سیری نماید.
پژوهشگران این پژوهش اذعان می‌کنند که روش جدید آن‌ها در مقایسه با روش معمولی کاهش وزن به صورت ورزش کردن و رژیم‌های غذایی بسیار موثرتر عمل کرده است. افرادی که از این روش جدید استفاده کردند تقریباً دو برابر بیشتر از سایرین در یک مدت زمان مشابه وزن از دست دادند. این روش جدید درمان پرخوری عوارضی مانند دل درد و شکم درد نیز دارد که برطبق گزارشات افرادی که در این پژوهش شرکت و درمان بالن را تجربه کردند این دردها در حد بسیار متوسط و قابل تحملی بوده‌اند.
هنوز این روش درمانی که Obalon balloon system نام دارد، توسط انجمن دارو و غذای ایالات متحده آمریکا (FAD) مورد تایید قرار نگرفته است اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک روش دیگر استفاده از بالن برای کاهش وزن ReShape Dual Balloon System نام دارد که در سال 2015 در انجمن غذا و داروی آمریکا مورد تایید نیز قرار گرفت. در این روش برعکس روش قبلی کپسول به جای گاز با یک مایع خاصی پر می‌شود و خود کپسول نیز از طریق دهان و به روش آندوسکوپی وارد معده می‌گردد. در هر دو روش، کپسول‌ها می‌بایست توسط پزشک از معده خارج گردد.
پژوهشگران و متخصصان امیدوارند با ابداع این روش جدید و کسب تاییدات نهایی روشی بسیار ساده‌تر و بدون صرف وقت و هزینه برای کاهش وزن معرفی نمایند. بسیاری از افراد چاق و کسانی که دارای اضافه وزن هستند عمدتاً رژیم‌های غذایی و حرکات ورزشی سخت و طاقت فرسا را از دلایلی می‌دانند که رغبت برای کاهش وزن در آن‌ها را از بین می‌برد.

http://www.banounews.ir/fa/News/229323/روشی-جدید-برای-کاهش-وزن-با-کپسول-حاوی-گاز
بستن   چاپ