آریا بانو
غذای چینی با دستپخت لیلا حاتمی
پنجشنبه 30 آبان 1398 - 20:22:26
آریا بانو - برترین ها / در فیلم خوش‌ساخت «سعادت‌آباد» علاوه بر حضور ستاره‌های بسیاری از سینما و تئاتر ایران، یک سوپراستار چینی هم تا سکانس‌های پایانی در فیلم خودنمایی می‌کرد؛ این ستاره خاموش کسی نبود جز Chow Mein چو‌مین.
چو ‌مین یک غذای بسیار معروف چینی‌ است که در سراسر دنیا شناخته شده و معروف است و در هر کشوری بر اساس آشپزی و فرهنگ آن سرزمین، تغییراتی کرده است. چومین در فیلم سعادت‌آباد، غذایی بود که یاسی (با بازی لیلا حاتمی) در سکانس‌های بسیاری از فیلم مشغول تهیه آن بود که همه از آن خوردند و دست به دست شد. البته در این فیلم کشک بادمجان، کباب چنجه و سالاد فصل هم نقش‌های کوتاهی داشتند.
چومین به 2 شکل پخته و سرخ شده وجود دارد و بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید از انواع سبزیجات و گوشت استفاده می‌شود.
مواد لازم برای تهیه چومین سعادت‌آباد:
سینه مرغ بی‌استخوان: 2عدد، نگین درشت
فلفل دلمه‌ای رنگی: 2عدد، خلالی
پیازچه: یک دسته،خردشده
قارچ: 150گرم، ورقه‌ورقه
کلم بروکلی متوسط: 200گرم، گل‌گل شده
کدوی متوسط: 3عدد، خلالی
جوانه ماش: 100گرم
هویج متوسط: 2عدد، رنده شده
سیر: 3حبه،رنده شده
زنجبیل تازه: یک قاشق غذاخوری، رنده شده
روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
سویا سس رقیق: 6 قاشق غذاخوری
آب مرغ: یک چهارم پیمانه
نشاسته: 2 قاشق مرباخوری
چگونه چومین را درست کنیم؟
روش تهیه این غذا هیچ ویژگی خاصی ندارد، فقط مهم است که:
1- از ووک (Wok) یا تابه چینی که خیلی داغ می‌شود، استفاده کنید. اگر ووک ندارید از تابه یا قابلمه روحی استفاده کنید که خیلی داغ ‌شود.
2- شعله باید زیاد باشد تا مواد در کوتاه‌ترین زمان تفت داده شوند. 3-روغن باید خیلی داغ شود، بنابراین بهتر است از روغن کنجد استفاده کنید.
دستور پخت:
هربار کمی از روغن را داغ کرده و به نوبت زنجبیل، سیر، جوانه ماش، هویج، کدو، قارچ، پیازچه، فلفل و بروکلی را در آن سرخ کنید. مرغ را هم که حداقل نیم ساعت قبل در سویا سس خوابانده شده در روغن سرخ کنید. اما سویا سس را دور نریزید. سبزیجات را به تابه برگردانده و آب مرغ را روی آن ریخته و به جوش آورید. سویا سس را اضافه کرده و با شعله کم و در بسته 4 دقیقه مواد را بپزید. نشاسته را در چند قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده و به غذا اضافه کنید. نمک و فلفل غذا را اندازه کرده و با نودل یا چلو سرو کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/229201/غذای-چینی-با-دستپخت-لیلا-حاتمی
بستن   چاپ