آریا بانو
طنز/ نکاتی در باب مدیریت بیل گیتس با پیژامه راه راه
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 23:37:29
آریا بانو - روزنامه شهروند / آیا از بچگی در بازی‌ها رئیس‌بازی درمی‌آوردید؟ آیا با اینکه زورتان از خواهر و برادرتان کمتر بود، حرف‌تان را به کرسی می‌نشاندید؟ آیا وقتی با دوستان‌تان بیرون می‌روید، مادرخرج می‌شوید و در انتها نه فقط دونگی پرداخت نمی‌کنید، بلکه پول خوبی هم به جیب می‌زنید؟ اگر جواب شما به این سوالات مثبت است، باید به شما تبریک بگوییم، شما یک «مدیر» هستید.
براساس نظر خیلی از متخصصان، مدیریت هم ذاتی است، هم اکتسابی؛ یعنی درست است وقتی شما غریزی مدیر محسوب می‌شوید که همه کارهای‌تان را بدهید بقیه برای‌تان انجام دهند و اگر خوب انجام شد، شما تشویق می‌شوید. اگر بد بود، آنها تنبیه. اما لازم است یکسری علم و تکنیک هم یاد بگیرید تا بتوانید یک توجیه علمی هم برای این کارها پیدا کنید.
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا از هر دونفر، یک‌نفر درکشور یا دانشجوی MBA است یا فاغ‌التحصیل آن، جواب سوال این است که اگر پای درددل مردم بنشینید، نیمی از جمعیت می‌گویند از اول مدیر بودند و فرصت مناسب در اختیارشان قرار نگرفته است، نیم دیگر جمعیت هم همین را در دلشان می‌گویند و به زبان نمی‌آورند، پس شما در داشتن این استعداد خدادادی با 80‌میلیون نفر دیگر شریک هستید و باید برای ادامه تحصیل در این رشته حواس‌تان به این موارد باشد:
الف) شما بعد از تمام‌شدن درس‌تان قرار نیست یکراست مدیرکل بشوید. بر فرض محال اگر هم شدید، قرار نیست هر روز ساعت 10-11 سرکار بروید و زود هم برگردید.
ب) فکر نکنید اگر مدیریت بخوانید، بلافاصله به شما یک دفتر می‌دهند با یک منشی که به شما صبح به خیر بگوید و به جوک‌های بی‌مزه شما بخندد. خیلی به شایعات و قصه‌ها توجه نکنید.
ج) در دانشگاه اختلاس به کسی یاد نمی‌دهند، فکر نکنید اگر مدیریت خواندید، دو روز دیگر شما را با اول اسم و فامیل‌تان (مثلا میم الف) می‌شناسند. اختلاس هنری است که باید از اهل فنش یاد بگیرید.
ه) از قدیم گفته‌اند «مدیریت انجام‌دادن کار به وسیله دیگران است»، پس اگر یکی از هدف‌های‌تان برای رفتن به دانشگاه، گرفتن جزوه و عاشق‌شدن و تشکیل خانواده است، باید حواس‌تان باشد طرف مقابل شما هم دارد این هنری که بالا گفتیم را یاد می‌گیرد. پس غیر از آن صحبت قدیمی‌ها به این هم توجه کنید که «دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند».
و) رشته مدیریت، رشته مهندسی نیست، پس اگر به عشق این می‌خواهید به دانشگاه بروید که به شما بگویند «مهندس!» در انتخاب خود تجدیدنظر کنید.
ز) اگر قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت را دارید، حواس‌تان به سوءاستفاده احتمالی دوستان و فامیل از رشته تحصیلی‌تان باشد. ممکن است درحالی ‌که هنوز یک ترم از تحصیل‌تان نگذشته، به شما بگویند «تو که مدیریت خوندی بیا پای کامیون اثاث‌کشی ما وایسا اینا رو مدیریت کن یه وقت وسیله‌ای رو نشکونن!».
ح) ویژه آقایان: درست است شما دارید مدیریت می‌خوانید، اما روز اول لازم نیست با کت‌وشلوار به دانشگاه بروید، یا سبک زندگی‌تان را عوض کنید. باور کنید مدیرانی مثل زاکربرگ و بیل گیتس هم در خانه با زیرشلواری و عرق‌گیر می‌گردند و هندوانه را شتری می‌خورند.
شهاب پاک‌نگر طنزنویس

http://www.banounews.ir/fa/News/228974/طنز--نکاتی-در-باب-مدیریت-بیل-گیتس-با-پیژامه-راه-راه
بستن   چاپ