آریا بانو
چگونه لباس ها را پس از شست و شو درست تا کنیم؟
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 23:35:09
آریا بانو - چگونه / چگونگی تا زدن لباس ها و دیگر پارچه ها را به شما خواهیم آموخت تا پس از شسته شدن، چین و چروک نداشته باشند و بتوانید به این شیوه، اتاقی پر از لباس های تمیز و مرتب داشته باشید.
پیراهن
پیراهن ها، کاپشن های بهاره، تی شرت ها و بلوزهای خود را به خوبی تا بزنید تا تمیز و مرتب به نظر بیایند. دکمه ی بالا، وسط و پایین پیراهن ها را ببندید. پیراهن را به رو روی زمین بگذارید. دو طرف پیراهن را به نیمه تا بزنید، تا آستین ها با چین های بغل تزار شود. اگر پیراهن تان دنباله داشت، آن را تا سرآستین تا بزنید، به شکلی که خطی صاف از پایین ایجاد شود. پیراهن را نسبت به اندازه ای که دارد، دو تا و یا سه تا بزنید.
شلوار و شلوارک
شلوارها و شلوارک ها را تا زده و در کشوی کمد جای دهید. نخست درزهای داخلی و بیرونی لنگه های شلوار و یا شلوارک را تراز کنید و آن را به نیمه تا بزنید تا خط تایی در مرکز قسمت جلویی پاچه ها ایجاد شود. خط تا را به بالای شلوار برسانید و پلیسه ی جلوی کمر را به آن بچسبانید. چاک جلوی پیراهن را به داخل جمع کنید. سپس شلوار و یا شلوارک را می توانید روی آویزی محکم قرار دهید. کاغذ مقوایی را روی دسته ی آویز بکشید و شلوار و یا شلوارک های پاچه دار را روی دسته تا بزنید و یا می توانید شلوار را از دکمه اش روی آویز مخصوص شلوار، آویزان کنید.
دامن و لباس زنانه
دامن ها و لباس هایتان را به خوبی تا زده و آن ها را در کمد و یا چمدان قرار دهید. زیپ و چاک دامن را ببندید و لباس را به رو روی زمین بگذارید. کناره ها را به وسط تا بزنید. بسته به اندازه، لباس را به دو نیم و یا یک سوم، تا بزنید. تمام دکمه ها و زیپ لباس را ببندید و آن را از جلو به پایین تا بزنید. همان طوری که پیراهنی را تا می زنید، قسمت بالای آن را تا بزنید و پایین آن را در قسمت کمر تا بزنید. در لباس های بلندتر، پایین لباس را تا زانوها و سپس به کمر تا بزنید.
جوراب و زیرشلواری
جوراب هایتان را حتما جفت کنید تا کشوی مرتبی داشته باشید. ابتدا یک لنگه جوراب را به آرامی بر روی لنگه ای دیگر قرار دهید. هر دو لنگه را از پنجه گرفته و به بالا جمع کنید تا به صورت توپ درآید. از قسمت کش جوراب، قسمت بالای جوراب بیرونی را روی این توپ گرد بکشید. جوراب ها را تراز کنید و کش جوراب بیرونی را روی لبه بالایی جوراب دوم بکشید، تا لبه بالایی جوراب خیلی کش نیاید. البته می توانید از این تا زدن قسمت بالایی صرف نظر کنید. برای تا کردن زیرشلواری، آن را به رو روی زمین بگذارید. ابتدا به نیمه و سپس به یک سوم تا بزنید.
ملافه
برای تا کردن ملافه ای صاف، آن را به جهت مخالف روی تخت و یا میز قرار دهید. سه مرتبه، به صورت یکنواخت و در طول، ملافه را به نیمه تا بزنید، ابتدا سجاف ها را با هم تا بزنید و سپس قسمت تا زده شده را به سمت سجاف برده و بار دیگر این کار را تکرار کنید. برای تا کردن پتوی ملافه دار، آن را طوری پهن کنید که رویه داخلی اش به سمت شما باشد. ملافه را تا نصفه تا بزنید و گوشه های بالایی را به گوشه های پایینی بچسبانید. سپس آن را از طول، تا نصف تا کنید تا تمام گوشه ها با هم تراز شوند و دوباره این کار را تکرار کنید تا کاملا مرتب شود.
روبالشی و حوله
تا کردن روبالشی و حوله نسبتا آسان است. روبالشی را ابتدا از طول و سپس از عرض سه تا بزنید. حوله را نیز از طول سه تا و از عرض، دو تا بزنید؛ حوله های بزرگ تر را نیز می توانید از عرض سه تا بزنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/228962/چگونه-لباس-ها-را-پس-از-شست-و-شو-درست-تا-کنیم؟
بستن   چاپ