آریا بانو
ایجاد سامانه ای برای متقاضیان فیش های حج
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 15:49:47
آریا بانو - مهر / معاون سازمان حج و زیارت از ایجاد سامانه ای برای خرید و فروش متقاضیان فیش های حج تمتع 99 خبر داد و گفت: همچنین سامانه ای نیز برای به روز رسانی اطلاعات زائران راه اندازی شده است.
اکبر رضایی، در خصوص خرید و فروش فیش های حج تمتع گفت: سامانه ای در سازمان حج با نام تشرف دات حج دات آی آر راه‌اندازی شده است تا افرادی که به دلایل جسمی و یا مالی استطاعت خود را برای تشرف از دست داده‌اند و متقاضی واگذاری فیش های حج تمتع هستند می توانند در این سامانه ثبت نام و اطلاعات خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر واگذاری فیش های ثبت نام تمتع ، همچنین افرادی که متقاضی خرید فیش های ثبت نام نیز هستند می توانند به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.
معاون سازمان حج و زیارت گفت: و در نهایت برای خرید و فروش باید به دفاتر مراجعه کنند.
رضایی در مورد زمان ثبت نام زائران حج تمتع 99 نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بهمن ماه ثبت نام ها انجام می‌شود.
وی همچنین در مورد سهمیه‌ حج تمتع 99 نیز افزود: اعلام سهمیه زایران باید پس از انجام مذاکرات با طرف سعودی انجام گیرد و فراخوان ثبت نام به تناسب میزان سهمیه اعلام خواهد شد.
وی به ضرورت به روز رسانی اطلاعات ثبت نام کنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه ای برای افرادی که فیش‌های ثبت نام را در دست دارند و متقاضیان هستند ایجاد شده به طوری که آنها می‌توانند به این سامانه مراجعه و سند ودیعه ثبت نام خود را ثبت کنند.
معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: به روزرسانی اطلاعات زائران در این سامانه ضروری است و پس از ثبت اطلاعات باید کد رهگیری داشته باشند و با این کد رهگیری برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.
به گفته وی، همچنین افرادی که اطلاعات و محل سکونتشان تغییر کرده نیز باید در این سازمان اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/228839/ایجاد-سامانه-ای-برای-متقاضیان-فیش-های-حج
بستن   چاپ