آریا بانو
طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و مجلسی
سه شنبه 28 آبان 1398 - 17:19:14
زنان خبر
آریا بانو - پخت سوپ جو بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته ای در آشپزی ندارند به راحتی می توانند این سوپ خوشمزه را به بهترین نحو ممکن تهیه کنن

به گزارش بانو نیوز ، سوپ جو قرمز یکی از سوپ های پرطرفدار است به طوری که تقریباً در تمام رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود این سوپ خوشمزه را علاوه بر پیش غذا می توانید به عنوان یک غذای کامل و سبک در وعده شام سرو کنید.
پخت این سوپ بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته ای در آشپزی ندارند به راحتی می توانند این سوپ خوشمزه را به بهترین نحو ممکن تهیه کنند پس در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه پخت این سوپ خوشمزه آشنا شوید.
مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ جو
سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد
قرص استاک مرغ 1 عدد برای پخت مرغ
جو پرک 1 پیمانه
آب 2 تا 3 پیمانه
آب مرغ 4 تا 5 پیمانه یا 1 عدد قرص استاک مرغ
هویج 2 عدد 1 عدد برای پخت با مرغ 1 عدد هم برای سوپ
پیاز متوسط 2 عدد 1 عدد برای پخت با مرغ 1 عدد هم برای سوپ
ساقه کرفس 1 عدد برای پخت مرغ
جعفری 2/3 پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم
آبلیمو تازه به مقدار لازم
طرز تهیه سوپ جو
1- جو پرک را پاک کنید و بگذارید چند ساعت در آب خیس بخورد بهتر است جو را از شب قبل خیس کنید سپس جو را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آن را از روی حرارت کنار بگذارید.
2- مرغ را با یک عدد پیاز نگینی خرد شده + زردچوبه + فلفل سیاه + استاک + ساقه کرفس + یک عدد هویج بپزید بعد آن را ریش ریش کنید و آب آن را هم صاف کنید.
همیشه برای اینکه مرغ خوش طعم تر شود به جای آب آن را با استاک، ساقه کرفس و هویج بپزید. استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات .
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/228412/طرز-تهیه-سوپ-جو-خوشمزه-و-مجلسی
بستن   چاپ