آریا بانو
10 تا 15 درصد نوزادان به صورت نارس متولد می‌شوند
سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:51:16
آریا بانو - سلامانه: رییس مرکز تحقیقات کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بین 10 تا 15 درصد تولد ها را نوزادان نارس تشکیل می دهند و توجه ویژه به این نوزادان باعث بهبود و جلوگیری از عوارضی چون خونریزی مغزی ومشکلات تنفسی در این بیماران می شود.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه؛ دکتر اشرف محمد زاده در مراسم روز جهانی نوزادان نارس با اشاره به اینکه به این گروه از بیماران باید توجه خاصی شودخاطرنشان کرد:هدف ما این است که نوزادان نارسی که زنده می مانند با نوزادان هم سن خودشان برابری کنند ومانند آنها دراجتماع پیشرفت و به درجات عالی برسند.
رئیس بخش نوزادان بیمارستان امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: نکته مهم در مراقبت از این نوزادان در بخش های NICU،عملکرد تیم پزشکی و پرستاری است که با ظرافت و توجه ویژه بخصوص درهنگام مواجهه با بیمارمانند خونگیری و... کمک زیادی به بهبود این بیماران خواهند کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نوزاد جزئی از وجود مادر است ،خاطر نشان کرد: جنین جزئی از وجود مادراست ودر شکم مادر از طریق خون بند ناف مواد غذایی را گرفته و رشد می کند و پس ازتولد جایگاه نوزاد از رحم به آغوش مادر و بند ناف به پستان مادر تغییر می کند و به همین دلیل حضور فیزیکی مادر دربهبود و رشد این نوزادان تاثیر فراوانی دارد و مانند دیگر نوزادان از بدو تولد تا 2سالگی نباید ازمادرجدا شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/228290/10-تا-15-درصد-نوزادان-به-صورت-نارس-متولد-می‌شوند
بستن   چاپ