آریا بانو
چطور یک خانه رنگی و شاد داشته باشیم؟
سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:45:46
آریا بانو - خراسان / وسایل چوبی را، خام و ارزان بخرید و رنگ بزنید
اول باید سطح کارتان را کامل «سنباده» بکشید و بعد اگر قسمتی از سطح صاف نبود، «بتونه» بزنید و بعد از خشک شدن، دوباره روی آن را سنباده بکشید. حالا کارتان آماده رنگ شدن است. برای رنگ کردن وسایل چوبی بزرگ مثل میز و صندلی بهتر است از «رنگ روغن» استفاده کنید.
وسایل کهنه با رنگ‌های پوسته‌پوسته را دوباره رنگ کنید
برای رنگ کردن وسایل قدیمی که معمولا قهوه‌ای هستند، دیگر نیاز به سنباده و بتونه ندارید. چون سطح کار صاف است و می توانید مستقیم رنگ روغن بزنید. برای این کار هم، رنگتان را با تینر معمولی یا فوری رقیق کنید و بعد با قلم‌موی پهن و بزرگ، سطحتان را رنگ کنید.
تشکچه و کوسن رنگی بدوزید
بخش مهمی از پروژه رنگ پاشیدن به خانه، مربوط به دوخت و دوز است. مثلا دوختن یک رومیزی گلدار با حاشیه تور یا درست کردن یک تشکچه و تعدادی کوسن رنگارنگ برای روی تخت و مبل. برای درست کردن تشکچه در هر اندازه‌ای می توانید به فروشگاه های تولید ابر برای مبل و تشک مراجعه کنید و بعد هم برای روی تشکچه از پارچه های «رومبلی» استفاده کنید.
منگوله و ریسه‌های نورانی آویزان کنید
یکی از کارهای ارزان و زیبا برای زیباتر کردنِ خانه، درست کردن منگوله های کاموایی با تکه کامواهای موجود در خانه است. روش کار ساده است: منگوله های کاموایی را با برش و گره، آماده می‌کنید روی هر کدام یک مهره بزرگِ رنگی می‌چسبانید. سپس همه منگوله ها را با فاصله منظم روی یک کاموای دیگر می چسبانید و به همین آسانی یک ریسه کاموایی رنگارنگ دارید.

http://www.banounews.ir/fa/News/228169/چطور-یک-خانه-رنگی-و-شاد-داشته-باشیم؟
بستن   چاپ