آریا بانو
6 ترفند طلایی برای آشپزی راحت
سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:44:20
آریا بانو - خراسان / اگرفلفل چیلی دوست دارید، اما دلتان می خواهد کمتر زبان و دهان تان را بسوزاند، فلفل را با چاقوی تیز از وسط دو نیم کنید، تخمه ها و رگ داخلی آن را بگیرید. سپس در آب سرد بیندازید. با این کار، تندی شدید فلفل چیلی گرفته می شود اما در طعم آن تغییری ایجاد نمی کند.
اگر نمی دانید کدام سبزیجات را باید در آب داغ و کدام یک را در آب سرد بریزید، این نکات را در ذهن داشته باشید سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کند به آب سرد و آن ها که روی زمین رشد می کند به آب داغ نیاز دارد.
برای نچسبیدن خمیر به سطح میز باید مقداری آرد روی میز بپاشیم اما اگر قصد پخت شیرینی را دارید توصیه می کنیم به جای آرد، پودر کاکائو بریزید تا عطر خوبی به شیرینی بدهد. این کار تاثیری در طعم خمیر ایجاد نخواهد کرد.
ترفند این که پاستا و ماکارونی ها به هم نچسبند، استفاده از آب زیاد است. برای هر 100 گرم پاستا، یک لیتر آب بریزید تا نتیجه عالی آن را ببینید.
اگر قصد دارید به سالاد نمک بزنید، این کار را حتما پیش از افزودن روغن انجام دهید. در غیر این صورت، روغن اجازه جذب شدن نمک را نمی دهد.
برای این که گوشت قلقلی مزه بهتری داشته باشد، پیاز رنده شده را با روغن گیاهی کمی تفت دهید سپس با گوشت چرخ کنید. این کار نه تنها طعم بهتری به غذا می دهد، بلکه پیاز خام درون قلقلی ها هم دیده نمی شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/228126/6-ترفند-طلایی-برای-آشپزی-راحت
بستن   چاپ