آریا بانو
شوهرم حوصله بچه ندارد!
سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:40:38
آریا بانو - خراسان / من ناخواسته باردار شده ام. الان هم شوهرم اصرار دارد بچه‌مان را سقط کنیم. دلم اصلا راضی به سقط نیست ولی شوهرم می‌گوید هم شرایطش را نداریم و هم اصلا حوصله بچه را ندارد. چهار سال از شروع زندگی مشترک‌مان گذشته است. چه کنم؟ شوهرم 31 و من 27 ساله و تحصیلات هردویمان زیر دیپلم است.
سقط بچه، مسلما یک موضوع تایید نشده است مگر در شرایط خاص که تحت نظر متخصص و به علت بیماری‌های خاص باشد. متاسفانه موضوعی که امروزه در جامعه در حال گسترش است، شیوع این باور است که چون شرایط بچه‌دار شدن را نداریم پس بچه‌دار نشویم و بدتر از آن، بچه را سقط کنیم. اما این شرایط چه هستند و باید برای حل آن‌ها چه کاری انجام داد؟
نمی‌توانید بگویید حوصله‌اش را نداریم
موضوع اول شاید بحث مسائل مالی و مسائل بعدی، ترس از پیشرفت تحصیلی، تربیت درست، تلاش برای رشد شخصیتی‌ کودک و ... باشد. همه این‌ها درست است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد تا به تصمیمی خوب در این زمینه دست یافت اما تا زمانی که وقت‌مان برای فرصت‌های خوب زندگی‌کردن و بچه دار شدن در بهترین سن هم از دست نرود. مسئله مطرح شده برای شما فرق دارد. وقتی شما باردار شده‌اید و چند سال هم از زندگی مشترک‌تان گذشته است پس فرصت لازم برای انجام یک سری مسائل را داشته اید. از دیگر سو، شما و شوهرتان که تا الان هیچ فرزندی نداشته‌اید و فقط از تجارب اطرافیان درباره فرزندپروری شنیده‌اید، نمی‌توانید به این بسنده کنید که حوصله‌اش را نداریم.
شاید شوهرتان شوکه شده است
همچنین در نظر داشته باشید که مرد و زن، نگاه متفاوتی به این مسئله دارند و تا زمانی که با آن مواجه نشوند، شاید نتوانند نگاه‌شان را عوض و با آن مقابله کنند ولی با گذر زمان و مواجه شدن با ابعاد جدیدی از مسئله، طرز نگاه‌شان فرق می کند. شاید روبه‌رو شدن ناگهانی همسر شما با این مسئله او را کمی شوکه کرده و بعدا با شنیدن اولین ضربان قلب کودک، نظرش عوض شود.
نگرانی‌های شوهرتان را برطرف کنید
درضمن مسئله مهم بعدی این است که در این دوران در کنار هم باشید و مشکلات احتمالی را پیش‌بینی و برایش برنامه‌ریزی کنید تا نگرانی‌هایتان برطرف شود. این مسئله باعث بیشتر شدن اشتیاق هر دوی شما برای ورود این هدیه دوست‌داشتنی به زندگی مشترک‌تان خواهد شد. حتی لازم است در این خصوص همسرتان با یک روان‌شناس درباره نگرانی‌ها و ابعاد مختلف مسئله صحبت کند.
محبت پدرانه را در شوهرتان برانگیزید
آخرین مطلب این‌که سعی کنید در کنارش باشید و از مقابله جدی با تصمیم اشتباه شوهرتان دوری کنید زیرا باعث می‌شود همسرتان احساس کند برای حرفش ارزشی قائل نیستید. به جای مقابله، بیشتر با افرادی که فرزندان کوچکی دارند و با داشتن آن‌ها عشق را تجربه می‌کنند، رفت‌و‌آمد کنید تا حس محبت پدرانه در همسرتان شکل بگیرد و برای ورود کوچولوی‌تان آمادگی لازم را پیدا کند.
نویسنده : مهسا جعفری‌نسب| روان‌شناس بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/228035/شوهرم-حوصله-بچه-ندارد!
بستن   چاپ