آریا بانو
چگونه به همسرم بگویم به آرایش کردنش حساسم؟!
سه شنبه 28 آبان 1398 - 12:40:37
آریا بانو - خراسان / مردى 27 ساله ام. هشت سال است متاهل شدم. ازدواج مان بر پایه دوستى بود. خانمم یک سال از من بزرگ تر است و یک دختر دو و نیم ساله داریم. من خانمم را همواره دوست دارم ولى او به بعضى خواسته هایم عمل نمی کند؛ برای مثال به زیاد آرایش کردنش حساسم ولى به حرف هایم اهمیت نمی دهد. چه کار کنم؟
پاسخ
با توجه به مطالب طرح شده در پیامک شما می توان این گونه متوجه شد که شما در سن نوجوانی با یکدیگر آشنا شده و سپس ازدواج کرده اید. این نکته را به این علت مطرح می کنم چون ازدواج در آن سنین احتمال دارد که لجبازی و نداشتن مهارت ارتباطی را با خود به همراه بیاورد. من در ادامه برای شما چگونه مطرح کردن خواسته ها را بیان می کنم چون باید بدانید که چگونه مطرح کردن خواسته خیلی مهم است و اگر در شرایط بدی آن را بگویید، همسرتان روی دنده لجبازی و دفاع کردن می افتد و فاصله بین شما بیشتر می شود.
چگونه خواسته ام را با همسرم مطرح کنم؟
فضایی محترمانه برای گلایه: زمان بیان کردن اشتباه های همسرتان، ملایمت رفتاری و گفتاری را فراموش نکنید. سر او داد نکشید. با توهین یا کلمات نامناسب اشتباهش را یادآور نشوید. تنها گفتن این که «من از این کارت خوشم نیومد» کافی نیست و ممکن است زمینه ساز لجبازی هم بشود. علت ناراحتی تان را بیان کنید تا اگر سوء تفاهمی ایجاد شده، برطرف شود.
رگ خواب همسرتان را پیدا کنید:
هر شخصى یک نقطه پذیرش و به قول معروف «رگ خوابى» دارد. سعى کنید این رگ خواب و نقطه پذیرش را به دست آورید و از این طریق وارد شوید و هدف خود را تعقیب کنید؛ بنابراین به صرف این که باید شخصى را هدایت کنید، بسنده نکنید بلکه با مطالعه درباره خصوصیات وى، راه نفوذ در او و جلب نظر او را به دست آورید سپس زیر بناهاى فکرى اش را بررسى کنید و در اصلاح آن بکوشید.
دنبال اثبات خود نباشید:
هیچ گاه در گفت وگوها به دنبال این نباشید که حقانیت حرف خود را ثابت کنید و این مسئله به ویژه درباره مسائل مذهبی بیشتر حائز اهمیت است. نیت شما از گفت و گو با همسرتان این نباشد که به تلافی فلان مسئله او را شکست دهید و محکومش کنید. حتی اگر او دلش به حرف شما راضی شد هیچ گاه آن را به روی او نیاورید و نگویید پس حق با من بود.
توبیخ نکنید:
اگر قصد دارید به همسرتان بگویید کارش اشتباه است، در وهله اول لحن مناسبی را انتخاب کنید. هرگز از هر اشتباهی برای فریاد کشیدن سر همسرتان و ایجاد فرصتی برای دعواهای خانگی استفاده نکنید. شما باید اشتباه و علت این که چرا اشتباه است را به همسرتان شرح دهید.
در پایان خدمت شما عرض می کنم بهتر است در پایان گفت و گویی که مشخصات بالا را داشته باشد، از همسرتان بخواهید که صحبت تان را جمع بندی کنند و اگر ایشان شروع کردند به داد و بیداد یا دفاع کردن، شما لحن تان با ایشان تغییر نکند و سعی کنید در گفت وگوهایتان به دنبال بردوباخت نباشید و کلامش را قطع نکنید. به ایشان بگویید اگر آرایش کمتری کند حس بهتری بین شما خواهد بود و دوست داشتن شما پایدارتر خواهد شد یعنی بحث تان را با ابراز احساس مثبت تمام کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/228033/چگونه-به-همسرم-بگویم-به-آرایش-کردنش-حساسم؟!
بستن   چاپ