آریا بانو
بیش از یک هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی تخصیص می‌یابد
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 9:34:17 AM
آریا بانو-ایرنا- مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال یک هزار و 350 میلیارد ریال برای اشتغالزایی مبتنی بر پنج محور شامل طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مشوق‌های بیمه ای سهم کارفرما، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح تامین مالی خرد و مشاغل خانگی ابلاغ شده و در مرحله تخصیص قرار دارد.

علاالدین ازوجی شامگاه چهارشنبه در پایان سفر یکروزه خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید سال گذشته به منظور اشتغالزایی در زمینه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مشوق‌های بیمه ای سهم کارفرما، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح تامین مالی خرد در حدود یک هزار و 350 میلیارد ریال هزینه کرده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تحقق اشتغالزایی در پنج محور گفته شده به حدود هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تخصیص اعتبار امسال 2 مرحله از اعتبار مورد نیاز پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای اجرای پنج طرح شامل طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مشوق‌های بیمه ای سهم کارفرما، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح تامین مالی خرد و مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال سال گذشته یک هزار و 350 میلیارد ریال هزینه کرده است و برای امسال نیز به همین میزان اعتبار ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهمیت طرح کارورزی در اشتغال‌زایی اضافه کرد: بیش از 400هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد 140 هزار نفر آنها واجد شرایط هستند و در مرحله ورود به بنگاه‌های اقتصادی هستند و  اکنون 32 هزار کارورز نیز در بنگاه‌های اقتصادی جذب و مشغول مهارت آموزی هستند.

ازوجی خاطرنشان کرد: عمده دانش‌آموختگان ثبت‌نام کننده در دوره کارورزی دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی هستند و 50 درصد ثبت نام گنندگان آقا و 50 درصد خانم هستند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ویژگی اصلی طرح‌هایی مانند کارورزی این است که بدون شک کارآموزان به تدریج شاغل و بیمه می‌شوند.

وی بیان کرد: نیمه نخست امسال بیش از 183 هزار نفر از محل اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر،  نهادهای حمایتی و طرح‌های دیگر به کار گمارده شدند و پیش‌بینی می‌شود نیمه دوم امسال با توجه به ثبات اقتصادی نرخ اشتغال افزایش میابد.

به گفته مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال گذشته 472 هزار اشتغال در کشور ثبت شده که عمده اشتغالزایی در قالب کارآفرینی و کار فرمایی بوده است.

وی ادامه داد: براساس داده‌های مرکز آمار کشور نرخ بیکاری بین استان‌ها کم شده و این دستاورد نشاندهنده موفقیت دولت در اجرای طرح اشتغال به ویژه در اشتغال روستایی است.

براساس مرکز آمار کشور از جمعیت 37 میلیون و 645 هزار جمعیت فعال کشور در تابستان امسال 24 میلیون و 751 نفر شغل دارند که در مقایسه با تابستان 1397 844 هزار نفر به جمعیت شاغلان بیشتر شده است.

تابستان امسال 2 میلیون و 894 هزار نفر بیکار بودند. البته جمعیت بیکاران در این دوره نسبت به تابستان 1397 کاهش 1.1 درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برآیند داده‌ها نشان می‌دهد طرح‌ها و سیاست‌های دولت برای اشتغالزایی موثر در تعدیل نرخ بیکاری بوده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در همایش سیاست‌های فعال بازار کار به استان سمنان سفر کرده است.

در سال گذشته برای بیش از 10 هزار نفر در استان سمنان شغل ایجاد شد.



http://www.banounews.ir/fa/News/227048/بیش-از-یک-هزار-میلیارد-ریال-برای-اشتغالزایی-تخصیص-می‌یابد
بستن   چاپ