آریا بانو
تاکید رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بر توسعه صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
يکشنبه 19 آبان 1398 - 10:55:30
منطقه آزاد کیش
آریا بانو - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به ایجاد زیر ساخت‌ها، وجود مزیت‌ها و همچنین تدابیر دولت برای استفاده بهینه از قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد شرایط برای احداث و استقرار صنایع بزرگ در این کانون صنعتی فراهم است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، محمود واعظی در بازدید منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد طی بازدید و ارزیابی از امکانات زیربنایی این منطقه افزود: امروز دولت با شرایطی که بر کشور حاکم است و تمام تلاش و ظرفیت های مختلف را بکارگرفته است تا با رفع موانع تولید در کارگروه‌های مختلف اقتصادی بتواند اشتغالزایی جوانان، توسعه و رونق بیشتر در مناطق مختلف کشور را رقم بزند که در این منطقه مهم کشور شاهد تکمیل برخی طرح ها و زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری می باشیم.
واعظی گفت: پروژه های زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و جاده های پیرامونی که برای استقرار و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این منطقه تعریف شده است در مرحله بسیار مناسبی قرار دارد و می توان گفت شرایط لازم برای میزبانی از صنایع بزرگ و کاربردی موردنیاز کشور در حوزه بخش های پایین دست آلومینیوم، طرح های مرتبط با برق و انرژی و صنایع مرتبط با حوزه معادن این منطقه فراهم است که دولت به این بخش توجه ویژه خواهد داشت تا روند ارتقاء این کانون صنعتی استمرار یابد.
او خاطرنشان کرد: شهرستان لامرد باتوجه به همجواری با بنادر، دارا بودن معادن غنی و ظرفیت عظیم گازی در این نقطه از جنوب کشور، از شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است و دولت در این ارتباط تسهیلاتی را در نظر می گیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با افتتاح فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب بستر مناسبی برای جهش اقتصادی در این منطقه فراهم می شود و علاوه بر شرایط جذب نیروهای متخصص در این واحد بزرگ صنعتی، امکان اشتغالزایی در صنایع پایین دست نیز مهیا می شود و دولت از تمام ظرفیت ها برای شتاب گیری توسعه این منطقه استفاده می کند.
واعظی با اشاره به دستاوردهای امیدآفرین در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افزود: نخبگان این منطقه اعم از وزیرمحترم اطلاعات، نماینده مردم در مجلس، استاندار فارس، مدیرعامل این منطقه و مدیران صنعتی و دولتی در پیشبرد برنامه های دولت تاکید و تلاش دارند تا امروز مردم این منطقه از بهترین امکانات بهره مند شوند و قطعا شتاب دو چندان این منطقه نسبت به گذشته حاصل تلاش جمعی نخبگان این منطقه است.
برپایه این گزارش، در ماه های گذشته، نشست هایی با هدف بررسی و رفع موانع برای افتتاح کارخانه الومینیوم و همچنین برنامه ریزی لازم برای حضور رئیس جمهوری برگزار شده است و حضور این مقام از دفتر رئیس جمهور با هدف ارزیابی از طرح های مختلف صنعتی، بهداشتی و عمرانی در این منطقه انجام شده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری (ظهر روز چهار شنبه 15 آبان) به همراه وزیراطلاعات، استاندار فارس و هیات همراه وارد شهرستان مُهر شدند و از طرح استحصال اتان در شهرستان مهر بازدید کردند و در ادامه ضمن عزیمت به شهرستان لامرد از طرح های مهم زیرساختی در این منطقه بازدید کردند.
حضور واعظی در جلسه شورای اداری شهرستانهای لامرد و مُهر از برنامه های این سفر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/225227/تاکید-رئیس-دفتر-رئیس‌جمهوری-بر-توسعه-صنایع-مستقر-در-منطقه-ویژه-اقتصادی-لامرد
بستن   چاپ