آریا بانو
صفر تا صد تهیه ماست چکیده خانگی
شنبه 18 آبان 1398 - 23:09:31
آریا بانو - فرهنگ غذا/ ماست چکیده، ماست یونانی، ماست پنیر و یا ماست لبنه همه اسامی نوعی از ماست است که بسیار غلیظ‌تر از ماست می‌باشد. ماست چکیده ماحصل حذف آب از ماست است که در نتیجه بافتی سفت و خامه‌ای دارد. ماست چکیده همانند سایر ماست‌ها از شیر تهیه می‌شود، اما برخی ماست چکیده را از ماست و برخی ماست چکیده را مستقیما از شیر با اضافه کردن شیر خشک تهیه می‌کنند. ماست چکیده دستور تهیه بسیار آسانی دارد اما کمی زمان‌بر است.
مواد لازم :
ماست به مقدار لازم
پارچه تنظیف یک عدد

دستور تهیه :
همان‌طور که اشاره شد، ماست چکیده از آبکش کردن ماست تازه بدست می‌آید. برای تهیه ماست چکیده باید پارچه تنظیف را درون آبکش قرار دهید و آبکش را روی ظرفی بزرگ‌تر بگذارید. ماست را به هر اندازه دلخواه درون پارچه بریزید و بگذارید تا آب ماست کم کم از آن خارج شود.
معمولا زمانی بین 3 تا 4 ساعت باید ظرف را درون یخچال بگذارید تا کاملا آب ماست خارج شود و ماست چکیده بدست آید، اما اگر ماست چکیده سفت‌تری می‌خواهید باید شب تا صبح در یخچال بماند تا ماست چکیده شما کاملا سفت شود. در ساعات اول تهیه چکیده، بهتر است ماست درون تنظیف را چند بار هم بزنید تا آب آن زودتر خارج شود. بعد از سپری زمان ذکر شده ماست چکیده شما آماده است. اگر خیلی ماست شما سفت شد می‌توانید کمی از آب ماست درون آن بریزد تا رقیق‌تر شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/225078/صفر-تا-صد-تهیه-ماست-چکیده-خانگی
بستن   چاپ