آریا بانو
برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد هشدار داد
بیش از یک سوم از مردم هائیتی در ناامنی شدید غذایی
شنبه 18 آبان 1398 - 16:04:11
آریا بانو - برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد هشدار داد که بیش از یک سوم از مردم هائیتی با "عدم امنیت غذایی شدید" روبرو هستند که این وضعیت ناشی از افزایش قیمت‌ها، کاهش تولید کشاورزی و ناآرامی‌های گسترده اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، یک مطالعه انجام شده در ماه گذشته میلادی نشان داد که از میان جمعیت 11 میلیون نفری هائیتی، حدود 3.7 میلیون نفر در شرایط "عدم امنیت غذایی شدید" قرار دارند.
در این میان بیش از یک میلیون نفر در وضعیت "فوری" غذایی قرار داشته و تنها یک قدم از "قحطی" فاصله دارند؛ این بدان معناست که خانواده‌ها برای رفع نیازهای غذایی خود با مشکلات سختی روبرو هستند.
اعتراض هایی طی دو ماه اخیر در هائیتی، فقیرترین کشور در قاره آمریکا شکل گرفته است که ناشی از کمبود سوخت بوده اما با خشونت‌آمیز شدن به مبارزه‌ای گسترده علیه رئیس جمهوری این کشور، "جووینیل مویس" تبدیل شده است.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد از اواسط ماه سپتامبر میلادی دست‌کم 42 نفر در جریان اعتراضات ضددولتی هائیتی کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.
اوضاع وخیم امنیتی در هائیتی بیش از هفت هفته مانع از امدادرسانی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) و دیگر سازمان‌های امدادی به نیازمندان این کشور شده است.
برنامه تغذیه مدرسه WFP به شدت تحت تأثیر این اعتراضات قرار گرفته و ارسال بسیاری از محموله‌های امدادی به تعویق افتاده است.
این برنامه هم‌چنین توزیع مواد غذایی را از طریق نقل و انتقالات مبتنی بر پول نقد به تعویق انداخته است. این اتفاق بر برخی از آسیب‌پذیرترین جوامع هائیتی که برای تهیه غذا برای خانواده‌های خود روی این کمک‌ها حساب می‌کردند، تأثیر می‌گذارد.
به گفته مقامات سازمان ملل متحد از زمان مطالعه قبلی که حدود یک سال پیش صورت گرفت، ناامنی غذایی در مناطق روستایی هائیتی 15 درصد افزایش یافته است.
تجزیه و تحلیل‌ها برای نخستین بار مناطق شهری در "پورتو پرنس"، پایتخت هائیتی را بررسی کرده‌ و نشان داده‌اند که برخی از محلات "سیتی سولایل" در این پایتخت در وضعیت "اضطراری" غذایی طبقه‌بندی می‌شوند.
بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مسوولان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) با اشاره به این که تجزیه و تحلیل‌های انجام شده در ماه گذشته میلادی نشان داده تعداد افرادی که نیاز فوری به کمک غذایی دارند تا مارس آینده به 4.1 میلیون نفر خواهد رسید، هشدار داده‌اند بدون کمک فوری، اوضاع وخیم‌تر می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/224893/بیش-از-یک-سوم-از-مردم-هائیتی-در-ناامنی-شدید-غذایی
بستن   چاپ