آریا بانو
تزیین دیوار اتاق با ایده های خلاقانه
شنبه 18 آبان 1398 - 15:52:46
آریا بانو - مجله دلتا/ دیوارهای ساده و یکنواخت افراد را کسل می‌کند. تزیین دیوار اتاق، راه حل مناسبی برای جلوگیری از این اتفاق است تا دکوراسیون داخلی را به محیطی دوستانه و گرم تبدیل کنید. به دنبال راه های خلاقانه برای تزیین دیوار هستید؟ کمی طرح و رنگ دیوار اتاق را زیبا می‌کند و به خانه روح می‌بخشد. بدون توجه به سبک دکوراسیون داخلی، راه کارهایی وجود دارد که با تکیه بر سلیقه خود دیوار را تزیین کنید. اگر برای تبدیلِ نمای خشک و خالیِ دیوار به یک مرکز توجه شیک آماده هستید با این بخش از مجله دلتا همراه شوید.
تزیین دیوار پذیرایی
شخصیت و طرز فکر خود را در خانه نمایان سازید. برای تزیین دیوار پذیرایی کوچک توصیه می‌شود یک تابلوی نقاشی بسیار بزرگ یا تصویری از یک فضای دوست داشتنی را بر دیوار آویزان کنید. طرحی سیاه و سفید در سبک مینیمال یا عکسی از دریای آبی رنگ را امتحان کنید. در این صورت با تماشای دیوار اتاق، به یک مکان دیگر پرت می‌شوید و هیچ وقت از بودن در آن مکان خسته نخواهید شد. در سایر بخش های اتاق رنگ های هم خانواده یا مکمل را به کار گیرید. برای مثال اگر نمای دریا را انتخاب می‌کنید، رنگ سفید، نارنجی، قهوه ای و سرمه ای را در نقاط مختلف به کار ببرید. اما اگر تصویر یک جنگل حال شما را بهتر می‌کند، رگه های زرد، صورتی و قرمز پالتِ رنگیِ دکوراسیون را تکمیل خواهد کرد.
اگر رابطه خوبی با تصاویر بزرگ ندارید و نگران یکنواختی فضا هستید، یک گالری دیواری بسازید. هیچ چیز بهتر از کلکسیونی از آثار هنری مورد علاقه تان نمی‌تواند شخصیت شما را در خانه انعکاس دهد. تعدادی نقاشی، عکس و دیوارکوب را به دیوار بیاوزید. بهتر است قاب ها از لحاظ فرم و طرح با هم شباهت و ظاهری ساده داشته باشند. برای بزرگ تر نشان دادن فضا می‌توانید نصب قاب ها را تا نزدیکی سقف ادامه دهید.
تزیین دیوار آکسان
راه دیگری که برای تزیین دیوار پذیرایی وجود دارد، تغییر ظاهری خودِ دیوار است. دیوار آکسانِ مناسب را در اتاق پذیرایی شناسایی کنید. این دیوار محل مناسبی برای افزودن طرح و الگوهای جذاب به خانه است. آن را با رنگ های روشن و پر رنگ رنگ آمیزی یا از کاغذ دیواری های پر نقش و رنگ برای پوشاندن آن استفاده کنید. در صورتی که کمی علاقه و حوصله داشته باشید، می‌توانید دیوار را پتینه یا با استفاده از استنسیل روی آن نقاشی کنید. به این صورت بر قدرت تاکیدیِ دیوار آکسان نیز افزوده اید.
تزیین دیوار با پارچه
پارچه های نقش دار یا دیوارکوب های متنوع را روی دیوار بالای تخت نصب کنید. علاوه برا اینکه طرح و نقش را به اتاق آورده اید، نرمی و لطافتِ پارچه باعث می‌شود فضا گرم تر شود. نصب و برداشتن پارچه از تابلو راحت تر است. بنابراین به راحتی می‌توانید پس از مدتی پارچه ای با طرح متفاوت را جایگزین و تنوع ایجاد کنید.
آینه های دکوراتیو را از یاد نبرید. آینه عنصری است که در تمام بخش های خانه به کار می‌رود و به کمک شما می‌آید. یک آینه بزرگ یا ترکیب چندین آینه کوچک در کنار هم را امتحان کنید. آینه نور را بازتاب می‌دهد و فضا روشن تر به نظر می‌رسد. هم چنین با انعکاس فضا عمق بیش تری به اتاق می‌بخشد. بنابراین به بزرگ دیده شدن مکان کمک می‌کند.
تزیین دیوار اتاق با کاغذ کادو
استفاده از هنرهای دستی برای دکور خانه حس خوبی به شما خواهد داد. با به کار بردن کاغذ کادو می‌توانید وسایل تزیینی ارزشمندی بسازید. با استفاده از کاغذ کادوهای رنگی و زیبا و یک قاب خالی، تابلوی نقاشی سفارشی برای خود بسازید. برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم می‌توانید به راحتی یک کاغذ دیواری جدید را جایگزین تابلوی قبلی کنید.
تزیین دیوار اتاق با وسایل دور ریختنی
استفاده از ظروف شکسته، ترک خورده، یک بار مصرف و یا قدیمی به عنوان دکوری در دکوراسیون داخلی منازل رو به افزایش است. بدون نیاز به یک طراح داخلی حرفه ای، با تکیه بر خلاقیت خود بشقاب های رنگی و طرح دار را بر دیوار نزدیک به میز ناهارخوری آویزان کنید. هنگامی که از دور به این مجموعه نگاه می‌کنید آن را مانند تابلوی نقاشی خواهید دید که خاطرات شما را بازگو می‌کند. رنگ و طرح بشقاب ها کنتراست به وجود می‌آورد. با توجه به تاثیر روانشناسی فرم دایره، تجمع فرم های منحنی در کنار هم، سبب ایجاد آرامش می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد. علاوه بر این حسی نوستالوژیک در خانه به وجود می‌آورد.
تزیین دیوار با وسایل ساده
بافت، یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی است که در تزیین دیوار می‌توانید از آن استفاده کنید. فضایی که یکنواخت و کسل کننده است با افزودن بافت تغییر زیادی پیدا می‌کند. برای افزودن بافت می‌توانید دریم کچر، دکوری های مکرومه بافی و حلقه های گل را به دیوار آویزان کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/224880/تزیین-دیوار-اتاق-با-ایده-های-خلاقانه
بستن   چاپ