آریا بانو
فرصت یک ماهه وزارت رفاه برای پاسخ به استعلام بیمه سلامت
شنبه 18 آبان 1398 - 13:28:07
آریا بانو - مهر / معاون خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی پوشش اجباری بیمه سلامت و ارزیابی وسع، وزارت رفاه باید ظرف یک ماه، استعلام سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای افراد را پاسخ دهد.
کوروش فرزین، با اشاره به طرح تحول سلامت و اهداف در نظر گرفته شده در قالب آن برای استفاده صحیح از یارانه دولت برای محرومان، گفت: بر این اساس کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند از طریق سایت سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند. در این سایت، فرد وارد صفحه‌ای می‌شود که اگر توانایی پرداخت حق بیمه را داشته باشد به صفحه پرداخت هدایت می‌شود و در غیر این صورت به صفحه‌ای برای ثبت اطلاعات خانوار هدایت می‌شود تا پس از آن، استعلام ارزیابی وسع برای وزارت رفاه ارسال شود.
وی ادامه داد: امسال معاونت فنی سازمان بسیار پر کار بود. پروژه‌های الکترونیکی مثل نسخه الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی به استاد بستری در کشور در حال پیشرفت است و بیمارستان‌ها همکاری خوبی در این زمینه دارند.
معاون سازمان بیمه سلامت گفت: نظام ارجاع الکترونیکی نیز برای جمعیت بیمه شدگان روستایی در حال حاضر بسیار اهمیت دارد و اگر دفاتر خدمات روستایی به دو تیپ تبدیل شوند، باید نظام ارجاع الکترونیکی در روستاها نیز اجرایی شود.
وی درباره بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اظهار داشت: فقط خدمات بیمه پایه با رعایت نظام ارجاع به این بیمه شدگان ارائه می‌شود و بیمه مکمل آنها اعمال نمی‌شود. البته این بیمه شدگان تمام خدمات بیمه پایه را در مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت می‌توانند دریافت کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/224794/فرصت-یک-ماهه-وزارت-رفاه-برای-پاسخ-به-استعلام-بیمه-سلامت
بستن   چاپ