آریا بانو
راهکارهای خانگی برای میانسالی زیبا
شنبه 18 آبان 1398 - 13:26:59
آریا بانو - خراسان / برخی توصیه‌ها و راه‌ها برای جوان ماندن مخصوص سنین خاصی هستند. با افزایش سن و پیدا شدن چین و چروک‌ها در صورت، خانم‌ها باید با آن ها مقابله کنند. در این مطلب راهکارهای خانگی برای درمان مشکلات شایع زیبایی در میان سالی ارائه شده است.
رفع خط اخم
چند قطره روغن زیتون را با چندین قطره روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی خطوط عمیق، بمالید و به مدت 5 تا 7 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید که یک شبانه روز باقی بماند و صبح روز بعد با آب تازه شست و شو دهید.یک تکه پنبه یا پارچه را درون شیر سرد خیس کنید و روی پیشانی قرار دهید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شیر را با کمی پودر زردچوبه ترکیب کنید و این ماسک را روی پیشانی و محل خط اخم بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 15دقیقه بشویید.
پف زیر چشم
کمپرس سرد و خیار: دو قاشق تمیز و سرد قطعات خیار سرد شده یا کیسه‌‌های کوچک چای مخلوط شده با یک قطره روغن استوقودوس را زیر چشم‌‌هایتان قرار بدهید. دقت کنید که دمای سرد این مواد، این درمان خانگی را موثر می‌‌سازد.
افتادگی پوست
یک یا دو عدد سفیده‌ تخم‌مرغ را به هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.گزینه‌ دیگر اضافه کردن یک قاشق غذاخوری ماست ساده به یک عدد سفیده‌ تخم‌مرغ و به هم زدن آن‌هاست. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه بشویید.نصف یک خیار را له کنید و آن را از صافی عبور بدهید تا عصاره‌اش گرفته شود. این آب را به صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. این درمان را روزی یک‌‌بار انجام بدهید.
افتادگی پلک
چند برش از خیار خنک را روی چشم‌های‌تان قرار دهید و حدود 15 تا 20 دقیقه به همین صورت بمانید؛ سپس آن‌ها را بردارید و چشم‌های‌تان را با آب سرد بشویید.
لکه پوستی
یک قاشق غذا خوری ماست ساده، دو قاشق غذا خوری بلغور جوی دوسر و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را مخلوط کنید. این ترکیب را روی لکه‌ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد صورت را بشویید. از این درمان 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.
منابع: جام جم، نمناک

http://www.banounews.ir/fa/News/224782/راهکارهای-خانگی-برای-میانسالی-زیبا
بستن   چاپ