آریا بانو
معاون اداری و مالی وزارت علوم:
پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه‌ها تا پایان امسال پرداخت می‌شود
شنبه 18 آبان 1398 - 12:11:27
آریا بانو - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرداخت باقیمانده پاداش پایان خدمت 50 میلیارد تومانی بازنشستگان دانشگاه‌ها اعم از اعضای هیأت علمی و کارکنان تا پایان امسال خبر داد.

بر اساس اسناد و مدارک دریافت شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، این وزارتخانه موفق به پرداخت بخش قابل توجهی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیأت علمی و غیرهیأت علمی سال 1397 به تعداد هزار و 178 نفر شد.
اما وزارت علوم برای تسویه کامل با سایر بازنشستگان سال 97 به مبلغی معادل 500 میلیارد ریال (50 میلیارد تومان) نیاز دارد که از این مبلغ 38 میلیارد ریال آن متعلق به 47 نفر از کارکنان بازنشسته دانشگاه پیام نور است.
در این زمینه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مکاتبه ‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تخصیص این اعتبارات شد.
«محمدتقی نظرپور» روز شنبه درباره زمان پرداخت باقیمانده پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه ها اظهار داشت: در تخصیص پاداش پایان خدمت بازنشستگان اعم از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور اعتبار حدود 13.5 میلیارد تومانی داشتیم که این اعتبار در ابتدای سال 100 درصد تخصیص داده شد.
وی افزود: همچنین اعتبار دیگری با مبلغ 78 و نیم میلیارد تومان تخصیص داده شد اما با کسری بودجه 50 میلیارد تومانی برای پاداش پایان خدمت دانشگاه ها از جمله پیام نور مواجه هستیم که تا پایان سال جاری به نتیجه می رسد و در حقیقت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 دانشگاه ها را تسویه می کنیم.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون موفق به پرداخت پاداش پایان خدمت 251 نفر عضو هیأت علمی و 927 نفر از کارکنان غیر هیأت علمی سال 1397 شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/224746/پاداش-پایان-خدمت-بازنشستگان-دانشگاه‌ها-تا-پایان-امسال-پرداخت-می‌شود
بستن   چاپ