آریا بانو
100 هزار متقاضی شرکت در آزمون مرکز وکلا ثبت نام کردند
شنبه 18 آبان 1398 - 11:58:43
آریا بانو - ایرنا / رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از ثبت نام بیش از 100 هزار حقوق خوانده در آزمون این مرکز خبر داد و تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را بی سابقه دانست.
علی بهادری جهری با انتشار توئیتی از شرکت 107 هزار داوطلب در آزمون وکالت این مرکز خبر داد و افزود: این بیشترین تعداد شرکت در آزمون های تخصصی است.
وی افزود: امسال برای اولین بار این آزمون به صورت یکپارچه در سراسر کشور برگزار می شود و جایابی داوطلبان پذیرفته شده بعد از آزمون صورت می گیرد.
علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه پیشتر تاکید کرده بود که در این آزمون تلاش می شود تا افراد دارای صلاحیت پذیرفته شوند و در رویکرد جدید مرکز وکلای قوه قضاییه، سواد، شایستگی و مهارت حرف اول را برای احراز صلاحیت می زند.
همزمان با اعلام برگزاری این آزمون، برخی کانون های وکلای دادگستری مخالفت خود را با جذب وکیل از سوی این مرکز اعلام کردند و خواستار جلوگیری از برگزاری آزمون شدند.
حالا استقبال بیش از 100 هزار نفری داوطلبان این آزمون، پاسخی به این انحصارطلبی کانون های وکلا بود.
آزمون وکالت مرکز وکلا در 29 آذر برگزار خواهد شد. بهادری جهرمی هفته گذشته با اعلام تمدید یک هفته ای مهلت ثبت نام این آزمون اظهار داشت: برگزاری آزمون را به دانشگاه پیام نور محول کردیم و این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه ملی در سطح کشور بیش از 500 شعبه دارد و ما علاوه بر استفاده از ظرفیت همه استادان دانشگاه‌ها در طرح پرسش‌ها، از ظرفیت استادان این دانشگاه نیز استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: اگر در برخی شهرها که مرکز استان نیست، تعداد ثبت نام کننده زیاد باشد، قطعاً آزمون را در همان مکان برگزار خواهیم کرد تا سهولت دسترسی به مکان برگزاری هم برای همه داوطلبان محقق شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/224733/100-هزار-متقاضی-شرکت-در-آزمون-مرکز-وکلا-ثبت-نام-کردند
بستن   چاپ