آریا بانو
زندگی سیندرلایی آرزوی دختران امروز
شنبه 18 آبان 1398 - 11:07:50 AM
زنان خبر
آریا بانو - یک جامعه شناس گفت: عدم آموزش های لازم در خصوص روابط دختر و پسر در کانون خانواده موجب شده اینگونه روابط در ایران خروجی نافرجامی داشته و ازدواج های حاصل از آن به طلاق بیانجامد.

به گزارش بانو نیوز ، دکتر روح انگیز لطیفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی سایت بانو نیوز با اشاره به ازدواج های امروزی و آرزوی دختران برای داشتن زندگی سیندرلایی گفت: متاسفانه عدم آموزش های لازم در خصوص روابط دختر و پسر در کانون خانواده موجب شده اینگونه روابط در ایران خروجی نافرجامی داشته و ازدواج های حاصل از آن به طلاق بیانجامد.
وی با اشاره به اینکه اگر روابط دختر و پسر آگاهانه و منطبق بر فرهنگ ، عرف و مذهب ما و با نظارت خانواده باشد کمتر فرزندان دچار آسیب پذیری می شوند تصریح کرد:متاسفانه اغلب دختران زمانی که وارد این روابط می شوند تنها به ازدواج و پسران به مسایل جنسی فکر می کنند که همه ی این عوامل ناشی از عدم آموزش خانواده و خلا عاطفی است.
آسیب پذیری در روابط دختر و پسر در دختران بیشتر است
این جامعه شناس با تاکید براینکه آسیب پذیری در روابط دختر و پسر در دختران بیشتر است ادامه داد: ترشح هورمون های زنانه در دختران موجب می شود دختران اشتیاق زیادی برای تشکیل خانواده و مادر شدن داشته باشند این در حالی است که آنها مهارتهای زندگی، همسرداری، نحوه مقابل با مشکلات را نیاموخته اند و اغلب نگاهی سیندرلایی به ازدواج دارند و از مرد آینده خود توقعاتی دارند که بیشتر شبیه یک رویاست تا یک زندگی ایده ال، که این امر یکی از علل طلاق و شکست در ازدواجهای امروزی است.
لطیفی اظهارداشت: اغلب ما احساس مسئولیت و یادگیری مهارت را در فرزندان خود تقویت نمی کنیم و زمانی که وارد اجتماع می شوند فقط به دنبال کارهای راحت با حقوق بالا هستند و به نوعی مصرف گرا تربیت می شوند و این امر موجب می شود وارد رابطه هایی شوند که زودتر به اهداف خود برسند .
این جامعه شناس خاطرنشان کرد: عدم آموزش لازم در خصوص ارتباط سالم بین دختر و پسر، عدم مسئولیت پذیری و نداشتن مهارت برای راه اندازی کسب و کار و… از جمله ورود افراد به آسیبهای اجتماعی است.
خبرنگار:نزاکت الهیاری
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/224689/زندگی-سیندرلایی-آرزوی-دختران-امروز
بستن   چاپ