آریا بانو
پالتوی فوتر؛ پرطرفدارترین پالتوی زنانه و دخترانه
شنبه 18 آبان 1398 - 09:06:46
آریا بانو - نمناک / بهترین جنس ها برای پالتو، پارچه های پشمی و فوتر هستند. این پارچه ها گرما را در خودشان نگه میدارند و به شکل عایق عمل میکنند و باعث میشوند در زمستان سرمای بیرون به بدن منتقل نشود. پارچه های پشمی چروک نمیشوند و دوام زیادی دارند. البته پارچه های پشمی انواع و کیفیت های مختلفی دارند که بستگی به این داره که پشم چه حیوانی باشد. پارچه های فوتر هم که کاربرد های زیادی دارند یکی از کاربرد هایشان استفاده برای دوخت پالتو هست که اکثر پالتو های بازار هم از همین جنس هست.
پالتو فوتر زنانه از آن دسته پالتوهای پرطرفدار و پر فروش بازار پوشاک است. تنوع رنگ و مدل و گرم بودن این نوع پالتو، در بازارِ داغِ آن بی تأثیر نیست. عمر پالتوی فوتر زنانه بالاست و تا چند سال می توانید از این محصول استفاده کنید.
جالب است بدانید نام اصلی این محصول در جهان «پالتوی پشمی» است و مواد اصلی این نوع پالتو پشم است. اما در فرانسه با نام فوتر رواج دارد؛ حال چطور این نام در بین ایرانی ها نیز جا افتاده است، خود جای تفحص و تأمل دارد. موقع خرید فوتر باید دقت کنیم که جنسش مرغوب باشد و به مرور زمان گلوله نشود و یا رنگش را از دست ندهد.
چرا پالتوی فوتر زنانه؟!
معمولاً قیمت عرضۀ پالتوی فوتر زنانه در بازار مناسب است و فروش بیشتری نسبت به پالتوی چرم یا خز دارد. پشم از دیرباز در صنعت نساجی و تولید پوشاک به عنوان یکی از مواد مهم به کار رفته است و در سرمای زمستان و مناطق کوهستانی معمولاً از کلاه، جوراب، پالتو و… پشمی استفاده می شود. البته پالتوی فوتر زنانه ممکن است از پشم طبیعی یا الیاف مصنوعی تولید شده باشد.
نحوۀ تشخیص الیاف طبیعی (پشم) از الیاف مصنوعی
برای اینکه بتوانید پالتوی فوتر زنانه (پشمی) را از پالتویی که از الیاف مصنوعی ساخته شده تشخیص دهید باید بدانید که:
پشم غیر قابل اشتعال است، مگر اینکه در مقابل حرارت مستقیم قرار گیرد.
چون تارهای پشم از تارهای هم حجم خودش وزن کمتری دارد، در نتیجه پوشاک پشمی بسیار سبک اند.
پشم اشعۀ ماوراء بنفش را از خود عبور نمی دهد و برای سلامتی مفید است.
پشم بسیار قابل ارتجاع است می تواند سی درصد بیشتر از حد نرمال دراز شود و شکل ظاهری خود را حفظ کند.
محصولاتی که از پشم تولید می شوند درخشندگی طبیعی دارند.
نحوۀ شست و شو و نگهداری از پالتوی فوتر زنانه
برای شستن پالتوی فوتر زنانه یا پالتوی پشمی بهتر است آن را به خشک شویی بسپارید، در غیر این صورت با آب سرد و با مایع مشکی شو برای پالتوی مشکی و تیره، و از مایع رنگی شو برای پالتوهای رنگ روشن استفاده کنید. دقت کنید پالتو را با برنامۀ شست و شوی پارچۀ پشمی درج شده روی ماشین لباسشویی (که غالباً با عبارت «Wool» مشخص شده است) بشویید.
بعد از خاموش شدن ماشین آن را روی چوب لباسی آویزان کنید و در نهایت با برس مخصوصِ پالتو آن را شانه بزنید. معمولاً اگر پالتوهای پشمی و فوتر را بلافاصله بعد از شست و شو بتکانید و به چوب لباسی آویزان کنید، نیاز به اتوکشی ندارند؛ اما اگر پالتو چروک شده است، با درجۀ مخصوص روی اتو که همان عبارت «wool» است اتو کنید. اگر تجربۀ این کار را ندارید، بهتر است به اتو شویی مراجعه کنید.
معمولاً پالتوهای پشمی از پشم گوسفند، شتر و پیلۀ کرم ابریشم تولید می شوند؛ اما پالتوی فوتر زنانه با الیاف مصنوعی غیر ارگانیک بوده و با ترکیب های شیمیایی در صنعت نساجی تولید می شود. پالتوهای پشمی گران قیمت هستند، اما پالتوی فوتر زنانه با الیاف مصنوعی و با قیمت های مناسب در بازار یافت می شوند. این پالتوها قابل اتو کشی هستند و معمولاً در رنگ های متنوعی ارائه می شوند. نوع دکمه ای و زیپی این پالتوها موجود است و به صورت پانچ نیز طراحی می شوند. این پالتوها بسیار گرم، راحت و سبک هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/224619/پالتوی-فوتر؛-پرطرفدارترین-پالتوی-زنانه-و-دخترانه
بستن   چاپ