آریا بانو
کار امداد و نجات زلزله استان آذربایجان شرقی تمام شد
شنبه 18 آبان 1398 - 07:54:16
آریا بانو - سلامانه: رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: کار امداد و نجات در مناطق زلزله زده تمام شده و آمار جان باختگان همان 5 نفر است که اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه؛ مرتضی سلیمی، در گفتگو با یکی از شبکه‌های خبری سیما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: کار امداد و نجات تمام شده و تاکنون 348 نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند که 65 نفر از آن‌ها در زیر آوار مصدوم شده و 290 نفر نیز بر اثر ترس و ازدحام دچار مصدومیت شدند؛ ضمن اینکه 5 نفر نیز از اهالی روستای ورنکش شهر میانه در این زلزله جان باختند.
وی ادامه داد: ارزیابی روستاها تمام شده و 34 تیم عملیاتی در منطقه فعال اند و با کمک 2 فروند بالگرد از 8 صبح کار ارزیابی را انجام دادند
سلیمی با بیان اینکه اولویت ما بحث نجات بود، اما همزمان کار اسکان اضطراری هم انجام گرفت افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود 1100 خانوار احتمالا نیاز به اسکان اضطراری داشته باشند که بیشتر در 17 روستایی هستند که در این زلزله دچار آسیب شده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات، اضافه کرد: 7 روستای ورنکش، بالسین، گاوبنه رود، شورابیل سراب، مینعلی، بر اثر زلزله بین 30 تا 70 درصد تخریب شده اند که مظمئنا نیاز به اسکان بیشتری خواهند داشت.
سلیمی با اشاره به اقلام توزیعی سازمان امداد و نجات بین زلزله‌زدگان گفت: تا ساعت 16، 455 خانوار اسکان اضطراری شده اند و بین آنها 1242 بسته غذایی و 2370 تخته پتو و 440 ست ظروف و 420 چراغ والور توزیع شده که همکاران شرکت ملی پخش هم نفت مورد نیاز چراغ‌ها را تامین کرده اند.
وی گفت: مطمئنا امشب ما در کنار خانواده‌های آسیب دیده خواهیم بود و همکاران و عوامل امدادی بسته‌های غذایی 72 ساعته را بین آسیب دیدگان توزیع خواهند کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/224592/کار-امداد-و-نجات-زلزله-استان-آذربایجان-شرقی-تمام-شد
بستن   چاپ