آریا بانو
اولین نقشی که نازنین بیاتی با آن درخشید
جمعه 17 آبان 1398 - 21:57:11
آریا بانو - فیلم نیوز / «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی، با ارائه تصویری قابل درک از معضلات نسل جوان جامعه، یکی از آثار مهم این فیلمساز به حساب می‌آید.
دانشجویی به نام نازنین با هزار امید و آرزو برای ادامه تحصیل از شهرستان به کلانشهر می‌آید، اما به محض ورود به تهران با دختری آشنا و هم خانه می‌شود که تمام تصورش را از اجتماع به هم می‌ریزد و با تضادها و تلخی‌های بسیاری رو به رو می‌شود...نازنین با همه مشکلاتی که سر راهش قرار می‌گیرد، اما در پایان، مثل یک قهرمان، از این شرایط پرمخاطره به سلامت عبور می‌کند.
«دربند» اولین تجربه بازیگری نازنین بیاتی در سینماست و انتخاب بازیگر پرویز شهبازی در این فیلم همانند انتخاب مریم پالیزبان در «نفس عمیق»، کاملا هوشمندانه و تحسین برانگیز بود.
فیلمساز به درستی توانست سادگی، معصومیت و جزئیات شخصیت فیلمنامه‌ اش را در چهره بیاتی کشف کند و از او بازی بگیرد.
ارتباط بیاتی با پگاه آهنگرانی و نمایش اختلاف‌ها و تضادهای دو شخصیت نازنین و سحر جذاب و تاثیرگذار درآمده است. با اینکه مخاطب هیچ خاطره‌ای از بازیگر نقش نازنین در ذهن نداشت و برای اولین بار بود او را بر پرده سینما می‌دید، اما به راحتی با قهرمان فیلم تا پایان همراه می‌شد.
نازنین بیاتی با اولین نقشش در سینما به خوبی درخشید و بر سر زبان‌ها افتاد. او برای این نقش هم نامزد بهترین بازیگر نقش اول از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد و هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول را از هفتمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دریافت کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/224551/اولین-نقشی-که-نازنین-بیاتی-با-آن-درخشید
بستن   چاپ