آریا بانو
عجیب‌ترین راهکارهای کاهش وزن که واقعا کارسازند!
جمعه 17 آبان 1398 - 21:38:06
آریا بانو - وارونه / در این گزارش عجیب ترین راهکارهای کاهش وزن برای شما ارائه شده است. ممکن است این راهکارهای کاهش وزن خیلى عجیب به نظر برسند اما در عین حال بسیار تاثیر گذارند.
نه به حس بویایی!
یکی از عجیب ترین راهکارهای کاهش وزن بو نکردن غذاهاست. بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله متابولیسم سلولى، حس بویایى در موش ها نقش بسزایى در کنترل گرسنگى و متابولیسم ایفا میکند.
موش هایى که حس بویایى ندارند کالرى بیشتری میسوزانند، وزن کم میکنند و حساسیت بیشتری نسبت به انسولین دارند. در حالیکه موش هایى که هنوز حس بویایى شان را از دست نداده اند با اینکه غذاى یکسانی دریافت میکنند کاهش وزنى ندارند.
به منظور محکم تر کردن دلایل اثبات این قضیه محققان قدرت بویایى موش ها را فوق العاده بالا بردند. این دسته از موش ها با همان وعده هاى غذایى چاق تر هستند و وزن بیشترى دارند. با این حال تحقیقات بیشترى برای اثبات این قضیه در بین انسان ها نیاز است.
صبحانه مفصل، شام مختصر!!!
یک مورد دیگر از عجیب ترین راهکار های کاهش وزن خوردن صبحانه مفصل، ولی شام مختصر است. در تحقیقات انجام شده در مجله چاقى، گروهى از زنان چاق ٧٠٠ کالری در وعده صبحانه ، ٥٠٠ کالرى در وعده ناهار و ٢٠٠ کالرى در وعده شام مصرف کردند.
گروهى دیگر از زنان همان غذا ها را در وعده هاى کالرى دار متفاوتى استفاده کردند. به این صورت که ٢٠٠ کالرى در وعده صبحانه، ٥٠٠ کالرى در وعده ناهار و ٧٠٠ کالرى در وعده شام مصرف کردند.
پس از ١٣ ماه آن دسته از زنانی که در وعده صبحانه کالرى بیشترى مصرف میکردند ٩ کیلو وزن کم کردند. در حالیکه زنانی که در وعده شام کالری بیشتری مصرف میکردند تنها ٣/٥ کیلو وزن کم کردند.

چالش راه رفتن!!
سادگى هاى زندگیتان را به چالش بکشید. به ازای هر پاکت پستى که از صندوق پست منزلتان بر میدارید یک بار دور منزلتان راه بروید و یک بار هم از پله ها بالا و پایین بروید. با این روش هر بار بطور متوسط ٣٥ تا ١٥٠ کالری میسوزانید.
آینه جلوی میز غذاخورى!!!
تحقیقات ثابت کرده غذا خوردن جلوی آینه، میزان غذای مصرفی را تا ٧٥٪؜ کاهش میدهد. به نظر میرسد نگاه کردن به خودتان در حین غذا خوردن موجب میشود هدفهایتان را برای لاغری فراموش نکنید.
در عین حال علت اینکه تصمیم به لاغری گرفتید را مدام به شما یادآوری میکند.
عکس گرفتن از غذا !!!
به جای نوشتن هر وعده غذایى از آن عکس بگیرید. عکس گرفتن از غذا ممکن است وجدانتان را بیدار کند.
متخصص تغذیه و نویسنده کتاب “تغذیه و شما” میگوید: عکس گرفتن از غذا و سپس نگاه کردن به آن موجب میشود قبل از خوردن آن خوب فکر کنید.
چرا که حتى سالادی بی خطر ممکن است گاهى پنیر یا نان تست سرخ شده ى اضافه داشته باشد.

پوست کندن آبنبات!!!
بله، این عجیب ترین نوع کاهش وزن است. چرا که شامل خوردن آبنبات میشود. تحقیقات نشان داده است پوست کندن آبنبات سخت است و موجب از بین رفتن اشتها میشود.

رنگ بشقابتان!!!
محققین ثابت کرده اند رنگ بشقاب غذا خوری در مقدار غذای مصرفی شما موثر است.
برای مثال افراد در بشقاب سفید نسبت به بشقاب قرمز و سیاه بیشتر غذا میخورند. هرچند که مقدار غذای درون هر ٣ بشقاب یکسان باشد.

سوپ قبل از غذا !!!
ممکن است به خوردن پیش غذای سالادی به عنوان کم کننده ی اشتها عادت داشته باشید. ولی اگر سالاد شما چیزی به جز برگ سبز سبزیجات داشته باشد، بهتر است از سوپ برای کم کردن اشتها قبل از وعده ی اصلی استفاده کنید.
تحقیقات چاپ شده در مجله «اشتها» ثابت کرده است افرادی که از وعده کم کالری و غلیظ سوپ قبل از ناهار استفاده میکنند ٢٠٪؜ کمتر از سایرین غذای اصلی می خورند.
علاوه بر این کسانی که سوپ میخورند در پایان وعده غذایی احساس گرسنگی کمتری دارند.

اسموتی غلیظ تر !!!
خوردن اسموتی یکی از بهترین راه های خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات در یک وعده است. غلظت اسموتی یکی از عواملی است که در کاهش وزن شما بسیار موثر است.
بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه، هر چقدر که اسموتی غلیظ تری بخورید احساس سیری بیشتری خواهید داشت.
این مساله هیچ ربطی به کالری اسموتى شما ندارد. احساس سیری کاذب احساسی است که شما پس از خوردن غذای غلیظ خواهید داشت نه پس از خورن غذای پر کالری.
حتی پس از اتمام احساس سیری کاذب در وعده ی غذایی بعدی کالری کمتری مصرف خواهد شد.

اتاق خواب تاریکتر
تمام شب در اتاق تاریک خوابیدن یکی از بهترین راه ها برای کنترل اشتها و جلوگیری از خطر ابتلا به اضافه وزن است. ولی روشن بودن اتاق در حین خوابیدن ممکن است بر سایز شما موثر باشد.
بر اساس مطالعات انجام شده در ایالات متحده آمریکا، موش هایی که در اتاق روشن یا کم نور (مانند اتاقی که نور تلویزیون آنرا روشن میکند) میخوابیدند نسبت به موش هایی که در تاریکی مطلق می خوابیدند، غذای بیشتری میخورند.
علاوه بر این موش هایی که در اتاق روشن میخوابند در وعده های غذایی نا منظم غذا میخورند و سیگنال های متابولیسمی که گرسنگی را کنترل میکنند در این دسته از موش ها بسیار نامنظم هستند.
تمام لامپ ها را در اتاق خوابتان خاموش کنید یا به روی چشمانتان ماسک بگذارید تا روند کاهش وزنتان سریع تر شود.


http://www.banounews.ir/fa/News/224538/عجیب‌ترین-راهکارهای-کاهش-وزن-که-واقعا-کارسازند!
بستن   چاپ