آریا بانو
مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر چاپ شد / نمایش "کلوچه‌های خدا" ویژه کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود
جمعه 17 آبان 1398 - 17:27:15
آریا بانو - کتاب "یادگار رهایی" مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر منتشر شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، کتاب "یادگار رهایی" مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره بیست و دوم است که با داوری محمد امیریاراحمدی، محمد چرم‌شیر و نادر برهانی‌مرند در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزیده شده‌اند.
شش نمایشنامه برگزیده؛ "بیتوته" نوشته کیان مرادی، "دست‌هایت کو، مم‌حسن؟" و "غراب شیطان" نوشته رضا گشتاسب، "دو سرباز در سیاهچال زمان" نوشته زهرا قلی‌زاده، "روزهای اوج یک فوتبالیست محلی" نوشته محمدعلی دستان و "قهرمانان" نوشته علی میرزا عمادی در این کتاب به چاپ رسیده‌اند.
در بخشی از یادداشت حمیدرضا آذرنگ، دبیر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که در ابتدای کتاب "یادگار رهایی" به چاپ رسیده، آمده است: "... این میان تنها میانه‌ای است سهم سرگردانی آدمی در حد فاصل میان این دو مشهور گم. تولدی که مسببش نیستیم و مرگی که به وقوعش مجبور. حالیا در این محال ممکن، در این تضاد شبیه که گم‌گشتگی سرانجام تمام پیداشدن‌هاست، تنها راه نجات کشف گنج عشق است و یگانه مسیر ممکن و موجود تا نیل به مقصود رنج هنر؛ که نابرده رنج... کاش بماند از ما رد عشقی و خلاص."
کتاب "یادگار رهایی" در 320 صفحه و در هزار نسخه به قیمت 30 هزار تومان توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده است. سعید رضوانی، طراحی جلد، مهرنوش مهدوی‌حامد، ویراستاری و شیما تجلی صفحه‌آرایی این کتاب را بر عهده داشته‌اند.
نمایش "کلوچه‌های خدا" مهمان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر شد
نمایش "کلوچه‌های خدا" به نویسندگی و کارگردانی آرش شریف‌زاده هر روز برای کودکان و نوجوانان شهرهای خرمشهر و آبادان در سالن کانون پروش فکری خرمشهر روی صحنه می‌رود.
نمایش "کلوچه‌های خدا" به نویسندگی و کارگردانی آرش شریف‌زاده به سفارش دبیر جشنواره تئاتر فتح خرمشهر هر روز در دو سانس در بخش مهمان جشنواره برای کودکان و نوجوانان شهرهای خرمشهر و آبادان در سالن کانون پروش فکری خرمشهر روی صحنه می‌رود.
این نمایش که موفق به دریافت شش جایزه از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شده است هر روز در ساعت‌های 18 و 20 در سالن کانون پروش فکری خرمشهر روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان نمایش "کلوچه‌های خدا" آمده است: "خرس کوچولو از خواب زمستانی بیدار می‌شود و همه جا را سرسبز می‌بیند اما نمی‌داند که چطور برای این همه قشنگی از خدا تشکر کند تا اینکه کلاغ پیشنهاد عجیبی به او می‌دهد که سرآغاز اتفاقاتی دیدنی است."
بیست‌ و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های محیطی و میدانی و جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی از 15 تا 19 آبان ‌ماه 1398 در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ در حال برگزاری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/224470/مجموعه-نمایشنامه‌های-برگزیده-جشنواره-ملی-تئاتر-فتح-خرمشهر-چاپ-شد---نمایش-"کلوچه‌های-خدا"-ویژه-کودکان-و-نوجوانان-به-صحنه-می‌رود
بستن   چاپ