آریا بانو
با دستور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر صورت گرفت
بررسی وضعیت روستاییان زلزله زده از سوی صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان
جمعه 17 آبان 1398 - 16:02:45
آریا بانو - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به مدیران استانی این صندوق دستور داد تا وضعیت روستاییانی که در حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی آسیب دیده‌اند، هرچه سریعتر مشخص شود و با نهادهای امدادرسان همکاری لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، در پی وقوع زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی که به آسیب‌دیدن تعدادی از هموطنانمان در میانه، ترکمانچای و ترک منجر شد، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان، از مدیریت این صندوق در استان آذربایجان شرقی و کارگزاران شهرستان‌های محل حادثه خواست تا هرچه سریعتر، گزارشی از میزان خسارات وارد شده به مناطق روستایی و به‌ویژه خانواده‌های عضو صندوق و کارگزاران تهیه شود و همکاری لازم با نهادهای امدادرسان صورت گیرد.
همچنین محمد نظری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از ساعات اولیه وقوع حادثه، وضعیت روستاها و خانوارهای روستایی از طریق کارگزاران صندوق رصد شده و میزان خسارت وارده به آنها در دست بررسی است.
نظری افزود: کانون زلزله محدوده شهر ترک از توابع بخش کندوان شهرستان میانه اعلام شده و در این مناطق، برخی خانه‌های روستایی خصوصا در روسای بالسین از توابع بخش کندوان آسیب جدی دیده‌اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ادامه داد: در بخش ترکمانچای نیز، روستاهای ورنکش و ورزقان آسیب بیشتری دیده‌اند که متاسفانه به فوت 5 نفر از هموطنانمان انجامیده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، وی از حضور نیروهای امدادی در صحنه زمین‌لرزه سخن گفت و افزود: بر اساس دستور مدیرعامل، با نهادهای امدادی همکاری کاملی خواهیم داشت و گزارشی از وضعیت خانوارهای روستایی عضو صندوق که در محل حادثه حضور داشته‌اند، در ساعات آینده اعلام می‌شود.
گفتنی است در ساعت 2 و 17 دقیقه و 3 ثانیه بامداد امروز (جمعه)، زلزله‌ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. شدت این زمین لرزه که در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست، به حدی بود که بخش های مختلف استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.
از 80 روستای زلزله زده در منطقه، تاکنون 78 روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است. در منطقه حادثه دیده، 16 هزار و 500 بیمه شده و 1200 مستمری بگیر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/224440/بررسی-وضعیت-روستاییان-زلزله-زده-از-سوی-صندوق-بیمه-کشاورزان-و-روستاییان
بستن   چاپ