آریا بانو
5 حقیقت درباره فیتنس بانوان که جایی نمی شنوید!
چهارشنبه 15 آبان 1398 - 11:16:51
آریا بانو - لیدی فیت / رسیدن به فیتنس و اندام ایده آل آرزوی خیلی از بانوان است. متاسفانه اکثر زنان درگیر باورهای نادرست همه گیر هستند و به هر روش میانبری برای رسیدن به فیتنس و تناسب اندام دست می زنند. دلیل این همه خواستن و نرسیدن این است: عدم آگاهی درست! درست است که راه رسیدن به فیتنس برای بانوان هموار نیست و در مقایسه با آقایان تلاش بیشتری می طلبد. اما کم نیستند بانوانی که با تلاش و پشتکار حتی بعد از زایمان به فیتنس واقعی دست یافته اند. در این مطلب قصد دارم 5 حقیقت بسیار مهم درباره فیتنس بانوان را برای شما آشکار کنم که کمتر کسی به شما می گوید.
1- داشتن سیکس پک می تواند برای بانوان عوارضی را به دنبال داشته باشد.
برای خیلی از بانوان تعریف فیتنس داشتن شکمی شش تکه است. اگرچه تعریف فیتنس چیزی فراتر از سیکس پک است، اما بانوان برای رسیدن به سیکس پک نیاز دارند درصد چربی خود را تا زیر 15درصد پایین بیاورند. این اتفاق می تواند باعث برهم خوردن هورمون های زنانه و اختلال در پریود آنها شود. بر هم خوردن عادت ماهیانه می تواند باعث پوکی استخوان و یائسگی زودرس شود. پس آگاهانه برای رسیدن به سیکس پک تلاش کنید و بدانید که ممکن است مجبور باشید بعد از رسیدن به آن مشکلاتی را تجربه کنید.
2- اسکوات پا بهترین حرکت برای خوش فرم کردن باسن بانوان نیست.
تحقیقات علمی انجام شده شده ثابت کرده اند که بهترین حرکت برای عضلات باسن، حرکت هیپ تراست است. این حرکت به دلایل علمی زیادی از اسکوات برتر است. اگرچه حرکت اسکوات پا حرکت بسیار خوبی برای مجموعه عضلات ران و باسن است اما درگیری عضله باسن (سرینی بزرگ) در حرکت هیپ تراست تا دو برابر حرکت اسکوات پا است. پس حتماً مطلب هیپ تراست بهترین حرکت حجیم کردن باسن را بخوانید تا آن را به درستی یاد بگیرید و در برنامه تمرینی فیتنس خود بگنجانید.
3- تعریق بیشتر به معنی چربی سوزی بیشتر نیست.
برای خیلی ها تعریق بیشتر به نشانه تمرین بهتر است اما واقعیت چنین نیست. قبلاً توضیح دادم که چرا عرق کردن بیشتر نمی تواند به عنوان شاخصی برای تمرین بهتر و کالری سوزی بیشتر در نظر گرفته شود. با تعریق تنها آب بدن از دست می رود که به راحتی قابل جایگزینی است. جالب است بدانید پروسه اصلی چربی سوزی و کاهش وزن هنگام استراحت اتفاق میافتد نه هنگام ورزش.
4- شکم صاف در آشپزخانه ساخته می شود نه در باشگاه.
در مطلب رابطه دراز و نشست و چربی شکم توضیح دادم که چرا انجام هزاران تمرین دراز و نشست و کرانچ، شکمی صاف برای شما نخواهد ساخت. این تمرینات فقط عضلات دیواره شکمی شما را تقویت می کند. برای از بین بردن چربی زیرپوستی شکم باید از آشپزخانه شروع کنید! نحوه طبخ غذا توسط شما و میزان کالری دریافتی شما از غذا تعیین کننده میزان تناسب اندام شماست. پس از همین امروز شروع کنید!
5- خوردن چربی برای رسیدن به فیتنس و سلامتی ضروری است.
شما برای عملکرد مطلوب بدن نیاز به هر سه درشت مغذی اصلی شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی دارید. حذف هر کدام از این سه گروه می تواند پیامدهای منفی برای شما به دنبال داشته باشد. بسیاری از هورمون ها و ویتامین ها در بدن به صورت محلول در چربی یافت می شوند و در صورتی که شما چربی را از رژیم خود حذف کنید علاوه بر عدم جذب برخی ویتامین ها، تعادل هورمونی شما برهم ریخته و این خود می تواند باعث چاقی شود. البته که منظور من از چربی، چربی های ناسالم نیست. چربی سالم، گیاهی و غیراشباع در بسیاری از مواد غذایی طبیعی یافت می شود. پس حتماً این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا سالم تر و به فیتنس نزدیک تر باشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/223685/5-حقیقت-درباره-فیتنس-بانوان-که-جایی-نمی-شنوید!
بستن   چاپ