آریا بانو
خبرهای خوش درباره میراث ربوده شده از ایران
سه شنبه 14 آبان 1398 - 19:55:24
آریا بانو - فارس / معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: محموله بعدی الواح هخامنشی بر اساس مذاکرات صورت گرفته در حال بسته بندی و ارسال به کشور است.
محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور درباره ورود الواح هخامنشی به کشور اظهار داشت: پس از گذشت 14 سال محموله‌ای با 1783 قطعه الواح هخامنشی از دانشگاه شرق شناسی شیکاکو وارد کشور شد و پیگیر آن هستیم مابقی این الواح نیز وارد کشور شود.
وی افزود:‌بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته دانشگاه شیکاکو در حال تکمیل بسته بندی‌های الواح هخامنشی و ارسال آن به کشور است.
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد:‌حدود 30 هزار لوح هخامنشی را تخمین می‌زنند که بخشی از آن وارد کشور شده و بخش دیگر که حدود 17 هزار لوح است در سه مرحله وارد کشور خواهد شد. تعدادی از این قطعات کوچک هستند و تعدادی هم الواح بزرگی هستند که بر روی آنها سرنوشت ایرانیان و اطلاعات آنها درج شده است و در 2500 سال پیش اطلاعات کارگران، فقرا،تاجران و زنان بر روی الواح نقش می‌بسته است.
طالبیان ادامه داد:‌در حال حاضر در حال مطالعه الواح وارد شده به کشور هستیم که اطلاعات دقیق‌تر آن به زودی اعلام می‌شود.
وی گفت:‌این موضوع را از طریق دستگاه‌های حقوقی نیز در حال پیگیری هستیم البته مؤسسه شیکاکو نیز همکاری لازم را برای بازگشت این الواح به کشور داشته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/223546/خبرهای-خوش-درباره-میراث-ربوده-شده-از-ایران
بستن   چاپ