آریا بانو
پدرم بعد از اخراج، فقط دنبال انتقام از همکارانش است!
سه شنبه 14 آبان 1398 - 14:04:45
آریا بانو - خراسان / پدرم سه ماه پیش از کارخانه رب ... اخراج شد و شغلش را از دست داد. بعد از آن اتفاق خیلی ناراحت است و می‌گوید باید از افرادی که زیرآبم را زدند، انتقام بگیرم. بنابراین دنبال کار نمی‌رود و تقریبا هیچ پولی هم برایمان نمانده است. از خانه به همکارانش زنگ می‌زند و آن‌ها را تهدید می‌کند که اگر من برنگردم، فلان و بهمان می‌کنم. پدرم 43 ساله و مردی کینه‌ای است. می‌ترسم کاری دست خود و همکارانش بدهد. کمکم کنید.
می‌توان تصور کرد که شما و خانواده‌تان در چه شرایط ناخوشایندی قرار گرفته‌اید. باید چنین گفت که پدرتان با از دست دادن شغل، یکی از مهم‌ترین ارکان هویتی خود را از دست داده که او را با مشکلاتی همچون از دست دادن منبع درآمد یا حتی مهم‌تر از آن، منبع عزت‌نفس خویش و تجربه احساس ناامیدی دست به گریبان کرده است. در ادامه چند توصیه به شما داریم.
سخت است اما پدرتان را درک کنید
هرچند ممکن است به دلیل ترس و نگرانی بابت عواقب این اتفاق ناخوشایند و تصمیم های نه چندان صحیح پدرتان، همدلی با او و درک کردن شرایطش کار آسانی برای شما نباشد اما به خاطر داشته باشید، نخستین کاری که لازم است شما و سایر اعضای خانواده سعی در انجام آن داشته باشید، حفظ انسجام خانواده و حداکثر میزان ممکن از صمیمیت و همدلی در شرایط کنونی است. شاید انجام تمام و کمال این مهم در چنین وضعیتی کاملا امکان‌پذیر نباشد اما هر میزان از آن می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.
بدگمانی یکی از ویژگی‌های شخصیتی پدرتان است؟
مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است بعد از این روشن شود، این است که پدرتان تا چه اندازه‌ای درگیر تجربه احساسات ناخوشایند خود شده است؟ آیا چنین اتفاقاتی واقعا در محل کار او رخ داده یا این ویژگی شخصیتی پدر شماست که به اطرافیان خود بدگمان است؟ حتی زمانی که کسی قصد سوء و نیت بدی در خصوص او نداشته است. آیا پدرتان بارها به دلیل احساس بدگمانی خود از طرف اطرافیانش طرد می‌شود و خود یا اعضای خانواده‌اش را به زحمت می‌اندازد؟ در صورتی‌که پاسخ هر یک از سوالات فوق مثبت باشد، بهتر است با یک روان پزشک مشورت و از او کمک تخصصی دریافت کنید. حتی درصورتی‌که قادر نیستید پدرتان را برای ملاقات با روان پزشک راضی کنید، در ابتدا شما یا یکی از اعضای خانواده که از وضعیت موجود دقیقا آگاه است، می‌تواند به روان پزشک مراجعه و دستورالعمل‌های ابتدایی را دریافت کند.
کمک کنید تا راه‌حل درست را بیابد
در صورتی‌که ارزیابی شما از موقعیت متفاوت است و احتمال این وجود دارد که پدرتان به دلیل فشار شرایط موجود درگیر گرفتن تصمیمات نادرست شود، تلاش کنید حمایت خود را به او نشان دهید. با او در یک جلسه خانوادگی صحبت کنید و بیشترین تلاش خود را انجام دهید تا به او کمک کنید کمی تسکین یابد، ارزیابی درستی از موقعیت داشته باشد، راه‌حل صحیح را بیابد و به آن عمل کند. دستیابی به یک راهبرد روشن برای خروج از شرایط موجود و دنبال کردن آن می‌تواند موثر واقع شود. در صورتی‌که به تنهایی قادر نیستید این کار را انجام دهید، از بزرگان فامیل همچون پدربزرگ یا عموی بزرگ تان یا روان شناس کمک تخصصی دریافت کنید. با آرزوی بهبود شرایط برای شما.
نویسنده : تینا امیری| روان‌شناس‌بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/223355/پدرم-بعد-از-اخراج،-فقط-دنبال-انتقام-از-همکارانش-است!
بستن   چاپ