آریا بانو
زانوهای کودکان دبستانی را با این روغن‌ها ماساژ دهید
سه شنبه 14 آبان 1398 - 11:33:08
آریا بانو - سلامانه: گرمای سرشتین و بنیادی بدن، بهترین و سازگارترین گرمای زیستی برای بدن انسان است که نمی‌توان آن را با گرمی ناشی از اثر دارویی ادویه‌ای مانند زنجبیل و فلفل، یا حرارت بیرونی مانند گرمی آتش همسان پنداشت. سرچشمه این گرما در سخن حکما، قلب شمرده می‌شود و هرچه این گرمای سرشتین ِ بنیادی قوی‌تر باشد، طول عمر و پایداری بدن بیشتر است.
برای تندرستی پایدارتر و پیشگیری از بیشتر بیماری‌های مزمن، باید گرمای سرشتین بدن را از راه‌هایی همچون مراقبه، بوییدن رایحه‌های خوش، گوش سپردن به نغمات و نواهای دلپذیر و ورزش معتدل سازگار برافروخت و آن را از سرمای بیرونی نیز حفظ کرد.
بدین مقصود، گرم نگه داشتن این ناحیه‌های بدن در سرما برای همه به‌ویژه افراد کم‌خون و کم‌گوشت، خردسالان و سالخوردگان واجب است.
برای این منظور توصیه می‌شود این نواحی از بدن را به کمک روغن‌ها گرم نگه دارید
از کف پاها تا بالای مچ
دورادور زانوها
شکم و پهلوها
جلو و پشت سینه، گلو و گردن
دورادور سر و فرق سر
در ضمن لازم است برای حفظ گرمای سرشتین بدن، خود را از سرما و باد بیرونی حفظ کنید و در روزهای سرد از پوشیدن جوراب ضخیم، زانوبند کرکدار، لباس زیر گرم، کلیه‌بند (پهلوبند)، شال گردن و کلاه کامل خجالت نکشید. این کار به تندرستی شما کمک می‌کند.
* ماساژ صبحگاهی زانوها با روغن‌های گرم باعتدال (مانند روغن بابونه و بادام شیرین) برای خردسالان دبستانی در روزهای سرد سودمند است.

http://www.banounews.ir/fa/News/223284/زانوهای-کودکان-دبستانی-را-با-این-روغن‌ها-ماساژ-دهید
بستن   چاپ