آریا بانو
مکزیکی‌ها خواستار توقف خشونت علیه زنان شدند
سه شنبه 14 آبان 1398 - 08:25:30
زنان خبر
آریا بانو - وابستگان زنان و دختران کشته و مفقود شده طی خشونت‌های مکزیک، روز گذشته طی تظاهراتی در مکزیکوسیتی خواستار اجرای عدالت در مورد حوادث رخ داده برای این افراد خانواده خود شدند.

به گزارش بانو نیوز ، سازمان ملل اعلام کرده که روزانه 9 زن در خشونت های مکزیک کشته می شوند. این مکزیکی ها با در دست داشتن عکس قربانیان خود و پلاکاردهایی فریاد می زدند: “نه به کشتار بیشتر”، ” دختران ما کجا هستند؟”.
فریدا گوررا یک خبرنگار و فعل اجتماعی در مورد این تظاهرات گفت: ما خواهان اجرای عدالت در مورد عاملان کشته و مفقود شدن زنان مکزیکی هستیم. این زنان به دلیل کهولت سن یا بیماری کشته نشدند. آنها ربوده شده و از خانواده هایشان دور شدند.
نورما مادر 43 ساله والریا 24 ساله که در ماه ژوئن توسط دوست خود کشته شد، گفت: ما خواهان اجرای عدالت برای دخترمان و همه زنان کشته شده هستیم.
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک از زمان به قدرت رسیدن در دسامبر گذشته قول داده تا تدابیر لازم را برای مقابله با سطح خشونت گسترده در این کشور اتخاذ کند. بیش از 200 هزار نفر از سال 2006 میلادی تاکنون طی خشونت ها در مکزیک از جمله درگیری های مرتبط با فعالیت گروه های تبهکاری و همچنین درگیری گروههای توزیع مواد مخدر با نیروهای امنیتی کشته شدند. پس از ثبت رکورد بالای خشونت در سال 2018، خشونت ها در سال 2019 نیز در این کشور همچنان بالاست.
پیشتر براساس آمارهای رسمی اعلام شده بود قتل و آدمکشی در مکزیک در نیمه اول سال 2018 تا 16 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافت که این افزایش رکورد جدیدی را در این رابطه ثبت کرد.
وزارت کشور مکزیک اعلام کرد که درشش ماه اول سال 2018میلادی، 15 هزار و 973 مورد قتل در این کشور ثبت شده، این آمار در شش ماه اول سال 2017، 13هزار و 751 مورد بوده است.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/223166/مکزیکی‌ها-خواستار-توقف-خشونت-علیه-زنان-شدند
بستن   چاپ