آریا بانو
ذائقه ها/ نوشیدنی زنجبیل برای جلوگیری از آلزایمر
دوشنبه 13 آبان 1398 - 22:55:54
آریا بانو - مامی فود/ مواد لازم
آب یک استکان
زنجبیل1 عدد
طرز تهیه و دستور پخت:
زنجبیل یک گیاه زرد رنگ است که هم از ریشه ی آن استفاده میشود و هم از ساقه ی آن. از خواص زنجبیل هرچه که گفته شود باز هم حق مطلب راجع به این گیاه دارویی ادا نشده است. تحقیقات نشان داده که زنجفیل حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد درد، ضد التهاب و حتی پیشگیری از سرطان را دارد. این ماده با ارزش در کاهش خطر بیماری های قلبی، درمان تهوع، و رفع نفخ شکم و آب کردن چربی های دور شکم بسیار موثر است. اما آنچه که زنجبیل را در این عصر و دوره بیش از همیشه مورد توجه قرار داده است تاثیر شگرف آن در جلوگیری از آلزایمر است.
برای تهیه آب زنجبیل باید ساقه ی تازه ی زرد رنگ و متورم آن را خریداری کنید. به خوبی شستشو دهید و پوست آن را بگیرید. این کار را با پوست گیر انجام دهید که مانع از کنده شدن گوشت آن شود. زنجبیل را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید. سپس آن را با یک استکان آب در میکسر بریزید و به مدت 3 دقیقه به خوبی مخلوط کنید. نوشیدنی مفید و سالم شما آماده است.
نکته: برای بهتر شدن طعم آن از یک لیموی تازه استفاده کنید. اگر عطر و طعم تند این نوشیدنی را دوست ندارید با شیرین کننده های طبیعی مثل عسل یا شیره آن را کمی شیرین کنید

http://www.banounews.ir/fa/News/223127/ذائقه-ها--نوشیدنی-زنجبیل-برای-جلوگیری-از-آلزایمر
بستن   چاپ