آریا بانو
ماهی سوخاری با طعم پنیر پارمزان
دوشنبه 13 آبان 1398 - 20:43:31
آریا بانو - مجله دلتا/ ماهی سوخاری بسیار لذیذ و یکی از بهترین شیوه های پخت ماهی است. حال اگر برای سوخاری کردن از پنیر پارمزان استفاده کنید، طعم ماهی بی نظیر و عالی می‌شود. طرز تهیه ماهی سوخاری با پنیر پارمزان بسیار آسان است و به روغن نیازی ندارد، از این رو غذایی سالم و رژیمی است.
مواد لازم :
فیله ماهی: 450 گرم
پنیر پارمزان رنده شده: نصف فنجان
آرد: 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ: یک عدد
شیر: یک قاشق غذاخوری
پاپریکا: نصف قاشق چای‌خوری
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
فلفل: یک هشتم قاشق چای‌خوری
طرز تهیه :
شیر و تخم مرغ را در کاسه ای با هم مخلوط و ظرف را کنار بگذارید.
پنیر پارمزان، آرد، پاپریکا، نمک و فلفل را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار ریخته، کیسه را چند بار تکان دهید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. البته این مواد را در کاسه هم می‌توانید مخلوط کنید، فقط دقت داشته باشید که خوب ترکیب شده و به خورد هم بروند.
در طرز تهیه ماهی سوخاری با پنیر پارمزان فیله ها را ابتدا در مایه تخم مرغی و سپس در مایه آردی بزنید تا دو طرف آن ها به مواد آغشته شوند. برای بهتر انجام دادن این کار می‌توانید ماهی را در کیسه پلاستیکی گذاشته، زیپ آن را ببندید و خوب تکان دهید تا همه قسمت های ماهی آردی شود.
وقتی تمام فیله ها آماده شد، کف سینی فر را کمی چرب کنید. فیله ها را در سینی بچینید و حدود نیم ساعت آن ها را در فر بگذارید. در اواخر پخت با چنگال ماهی ها را چک کنید. اگر بافت ماهی سوخاری شده بود و به راحتی با چنگال تکه می‌شد، یعنی فیله های سوخاری آماده است.
ماهی سوخاری با پنیر پارمزان را می‌توانید با یک قاچ لیموی تازه یا سالاد و سبزیجات پخته شده سرو کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/223068/ماهی-سوخاری-با-طعم-پنیر-پارمزان
بستن   چاپ