آریا بانو
عصرانه/ میوه های پخته برای پائیز سرد
دوشنبه 13 آبان 1398 - 17:15:11
آریا بانو - مامی فود / مواد لازم:
سیب3 عدد کیوی3 عدد ز
ردآلو3 عدد
زردآلو6 عدد
طالبی1 عدد
پرتقال1 عدد
توت فرنگی100 گرم
گیلاس150 گرم
شربت آلبالو100 سی سی
شربت لیمو100 سی سی
طرز تهیه و دستور پخت:
سیبها را پوست بکنید و دو قسمت کنید و دانه های آن را جدا کنید و با قاشق داخل آن را خالی کنید تا مثل یک کاسه گود شود، سپس داخل آن شربت کارامل بریزید، بدین ترتیب قسمت دیگر را نیز انجام دهید و هر کدام را وسط یک کاغذ روغنی قرار دهید و مثل بقچه اطراف کاغذ را جمع کنید و با نخ ببندید. سپس کیوی ها را نیز پوست گرفته و از وسط نصف کنید.
تمام قطعات کیوی را روی یک کاغذ روغنی بچینید و روی آنها شربت آلبالو بریزید و کاغذ را بقچه کنید و دور آن را جمع کنید و با نخ ببندید. زردآلوها را نیز شسته و از وسط جوری نصف کنید که از پایین به هم وصل باشند، آنها را وسط یک کاغذ روغنی بریزید و داخل و روی آنها شربت لیمو بریزید و چند برگ نعنا بگذارید و کاغذ را به صورت بقچه جمع کنید و با نخ ببندید.
پرتقال را جوری چهار قاچ کنید که از پایین به هم وصل باشند سپس قاچها را کمی از هم باز کنید و آنها را داخل کاغذ روغنی گذشته و روی آن شربت لیمو بریزید و کاغذ را به صورت بقچه جمع کنید و با نخ ببندید. طالبی را شسته و قسمت بالای آن را جدا کنید و داخل آن را خالی کنید و با توت فرنگی پر کنید و روی آن شربت بریزید و چند برگ نعنا قرار دهید و داخل کاغذ بپیچید. در نهایت گیلاسها را نیز داخل کاغذ بگذارید و روی آنها شربت آلبالو بریزید و بقچه ای ببندید.
بعد از آماده کردن تمام میوه ها باید ظرف بخار را آماده کنید و حدود 2 لیتر آب در ظرف بخار بریزید و تمام میوه های داخل کاغذها را کنار هم بچینید و به مدت 20 دقیقه بخارپز کنید. این میوه ها را می توان به عنوان پیش غذا یا دسر استفاده کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/222977/عصرانه--میوه-های-پخته-برای-پائیز-سرد
بستن   چاپ