آریا بانو
مدیرتیم‌ ملی تیراندازی:‌ رسانه‌ها در حفظ آرامش موثرند
دوشنبه 13 آبان 1398 - 10:43:28
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران - مدیر تیم‌های ملی در آستانه مسابقه‌های تیراندازی قهرمانی آسیا با اشاره به تاثیررسانه‌ها در حفظ آرامش ملی‌پوشان گفت:‌ طرح هر موضوعی حتی بسیار بی‌اهمیت می تواند آرامش تیراندازان را در آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک برهم زند.

«ناصر رسولی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امیدوارم خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌ها همچون همیشه در ایجاد یک فضای آرام برای تیراندازان ملی‌پوشما را یاری دهند تا شانس کشور در کسب سهمیه برای المپیک 2020 توکیو افزایش یابد.
سخنگوی فدراسیون تیراندازی ادامه داد:‌ پیکارهای قهرمانی آسیا در قطر سطح فنی بسیار بالایی دارد، زیرا تمامی تیراندازانی که موفق به کسب سهمیه نشده‌اند با تمام توان در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند تا آخرین شانس خود را بیازمایند و این مساله کار را برای تیراندازان ما اعم از زن و مرد سخت‌ترخواهد کرد.
وی در خصوص میزان آمادگی ملی‌پوشان اظهار داشت: حضور تیراندازان در مسابقه‌های ماه‌های اخیرو اردوی اخیر در هانوفر آلمان موجب افزایش رکورد تیراندازان شده و در حال حاضر همگی نفرات اعزامی از نظر فنی، جسمانی و روانی در شرایط خوبی قرار دارند.
رسولی در خصوص اینکه فدراسیون چه برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیراندازان دارای سهمیه المپیک دارد، گفت: در حال حاضر تیراندازی 2 سهمیه تفنگ بادی زنان را کسب کرده و امیدواریم این تعداد در پایان مسابقات قطر بیشتر شود.
وی ادامه داد:‌در هر حال با پایان مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در قطر جلساتی با حضور مسئولان فدراسیون، کمیته فنی و کادر فنی برگزار می‌شود تا برنامه‌های کادر فنی جهت آماده‌سازی تیم مورد بررسی قرار گیرد و در کوتاه‌ترین فاصله زمانی پس از قطر در تهران آغاز می‌شود.
مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با اشاره به اینکه مرحله جدید مسابقه‌های جهانی تیراندازی از بهمن ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد، اضافه کرد:‌ حضور در مسابقات مختلف جام جهانی یا قهرمانی جهان در سال 2020 و پیش از المپیک با صلاحدید کادر فنی، همراه با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی براساس خواست کادر فنی، کمک زیادی در روند آمادگی ملی‌پوشان خواهد داشت.
سخنگوی فدراسیون تیراندازی در خصوص گلایه تیراندازان دارای سهمیه برای نگرفتن حقوق یا نداشتن هیچ برنامه تمرینی ویژه برای آماده‌سازی المپیک نیز گفت: ‌تمرینات ویژه همانطور که گفتم پس از مسابقات قهرمانی قطر و پس از مشخص شدن تیراندازان المپیکی آغاز می‌شود و در خصوص حقوق تیراندازان المپیکی هم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قول‌هایی داده اند و البته این وظیفه فدراسیون است که شرایط را برای آمادگی روانی و افزایش آرامش آنان فراهم کند و به طور قطع براساس قوانین و آئین نامه‌هایی که در این زمینه وجود دارد حقوق آنان پرداخت خواهد شد.
وی در خصوص ادامه همکاری با «الهام هاشمی» سرمربی تیم ملی تفنگ نیز گفت:‌ تمام تلاش فدراسیون فراهم کردن امکانات و تجهیزات مناسب در اردوهاست تا کادر فنی و تیراندازان بدون دغدغه تمرینات را پیگیری کنند.
تیم ملی کشورمان در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند، این نفرات قرار بود در قالب سه گروه راهی این مسابقات شوند که تاکنون دوگروه آنان به قطر اعزام شده‌اند.
آرمینا صادقیان، امیر سیاوش ذوالفقاریان، مه‌لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده، الهه احمدی، مهیار صداقت، پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام، حسین باقری، گلنوش سبقت‌الهی، هانیه رستمیان، سیده شیرین مرتضوی، محمد حسین پرورش‌نیا، امیرحسین آقازاده، مسلم میرمحمدی و مرضیه پرورش‌نیا به همراه الهام هاشمی، محمدزائر رضایی، محسن نصر اصفهانی و فرشید عبدالمحمدی از مربیان رشته تیراندازی هفتم آبان ماه راهی قطر شدند.
حسنا توتونچی، مینا قربانی، امیرمحمد دادگر، علی دوستی، جواد فروغی و رامتین بشارتی نیز روز گذشته (11 آبان ماه) راهی این کشور شدند و فاطمه صالحی، فاطمه امینی، نورا کسری، پرنیان بابائی، فاطمه عبدالهی، رسول عفتی، سجاد پورحسینی به همراه مریم طالبی به عنوان مربی نیز 16 آبان ماه راهی قطر می‌شوند.
امروز (دوشنبه 13 آبان ماه) مراسم ا فتتاحیه و تمرینات رسمی مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر برگزار می‌شود و تیراندازان حاضر در این رقابت‌ها برای کسب 38 سهمیه در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی با هم رقابت خواهند کرد. این رقابت‌ها 21 آبان ماه با معرفی برترین‌ها به کار خود پابان خواهد داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/222760/مدیرتیم‌-ملی-تیراندازی-‌-رسانه‌ها-در-حفظ-آرامش-موثرند
بستن   چاپ