آریا بانو
زن دوچرخه‌سوار: می‌خواهم با رکاب زدن مدرسه بسازم
يکشنبه 12 آبان 1398 - 12:16:11
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- زن دوچرخه‌سوار در حمایت از کمپین دختران فردا گفت: هدفم از رکابزدن از خزر تا خلیج این است که با کمک خیرین یک مدرسه بسازم.

«سحر طوسی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این کمپین برای حمایت از دخترانی است که پس از مقطع ابتدایی به دلیل نبود امکانات تحصیلی مجبور هستند تا خانه نشین شوند.
وی افزود: ورزش آن هم دوچرخه‌سواری تنها برای قهرمانی و مدال‌آوری نیست بلکه دنبال کارهایی هستم که از طریق ورزش به همنوعانم کمک کنم.
این دوچرخه‌سوار زن در در بخش دیگری از سخنانش گفت: از استقبال دوچرخه‌سواران به ویژه دختران شگفت زده شدم و این امر نشان می‌دهد که این رشته در حال گسترش در جامعه است.
وی یکی از راهکارهای تزریق نشاط اجتماعی را ورزش دانست و عنوان کرد: دختران بازمانده از طریق ورزش می‌توانند وارد زندگی اجتماعی شوند و نشاط اجتماعی را تجربه کنند.
طوسی یادآور شد: پیام دیگر من برای شهرهایی که از آنها عبور خواهم کرد، این است که زنان و دختران ایرانی با رعایت موازین اسلامی می‌توانند در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت کنند.
سحر طوسی بیش از 2000 کیلومتر(از خزر تا خلیج فارس) را در 35 روز به نفع دختران بازمانده از تحصیل بعد از دوره ابتدایی رکاب می‌زند. رکاب‌زنی وی از انزلی آغاز شده و امروز(یکشنبه) به تهران رسید.
بنابراین گردهمایی به مناسب ورود او در حمایت از این کمپین در دریاچه چیتگر تشکیل شد و طوسی با استقبال تعداد زیادی از دوچرخه سواران جوان زن و مرد روبرو شد. آنان امروز قرار است به صورت نمادین دور دریاچه رکاب بزنند. در این مراسم مسئولان خیریه ها و مدارس حضور داشتند.

http://www.banounews.ir/fa/News/222330/زن-دوچرخه‌سوار--می‌خواهم-با-رکاب-زدن-مدرسه-بسازم
بستن   چاپ