آریا بانو
نایب رییس زنان فدراسیون والیبال:
موفق نبودن در مسابقه‌ها دلیل نابرابری دستمزد ورزشکاران زن است
يکشنبه 12 آبان 1398 - 11:15:18
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- نایب رییس زنان فدراسیون والیبال گفت: مردان والیبالیست به دلیل مقام‌آوری در عرصه بین‌المللی و پخش تلویزیونی چندین برابر زنان دستمزد دریافت می‌کنند.

«حرمت السادات زبردست» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: درآمد و قراردادهایی که با بازیکن بسته می‌شود به درآمد باشگاه‌ها برمی‌گردد. شرایط باشگاهی ایران مانند سایر کشورها نیست و براساس سطح اقبال عمومی و تبلیغات صدا و سیما و رسانه‌ها تعداد حامیان مالی در بخش مردان بیشتر از زنان است.
وی افزود: البته این عوامل تا حدود کمی در تفاوت دستمزدها تاثیرگذار است. به فراخور حمایت مدیرعامل باشگاه، دستمزدهای زنان تعیین می‌شود و هیچ تبلیغات خاصی برای باشگاه‌هایی که در بخش زنان تیم‌داری می‌کنند وجود ندارد.
نایب رییس زنان فدراسیون والیبال ادامه داد: برای تیم‌داری باید در رده‌های مختلف سنی والیبال زنان امتیازهای خاصی دیده شود تا باشگاه‌ها رغبت به تیم‌داری داشته باشند. وقتی این شرایط بوجود بیاید به دنبال آن، میل به کسب سکو و جذب بازیکنان خوب نیز افزایش می‌یابد و به طبع در افزایش دستمزدها نیز تاثیرگذار است.
وی عنوان کرد: در والیبال زنان این اتفاق رخ نمی‌دهد و به دلیل نبود حامیان مالی و شانس کم زنان برای کسب مقام در عرصه بین‌المللی به همان نسبت درصد قراردادهای آنان پایین می‌آید. این نابرابری دستمزدها میان زنان و مردان منوط به درآمدزادیی باشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای است.
زبردست از میان بردن تفاوت دستمزد میان زنان و مردان والیبالیست را در گرو جذب اعتبارات و حامیان مالی و پخش زنده تلویزیونی و رادیویی دانست و گفت: با این موارد می‌توانیم نابرابری دستمردها را کاهش دهیم. اگر در مجامع بین‌المللی مقام کسب کنیم در داخل کشور نیز والیبال زنان ارتقا می‌یابد و این امر به برابری دستمزدها کمک می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر درآمد مردان والیبالیست در سطح یک میلیارد تومان باشد، دختران والیبالیست کمتر از یکصد میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند و همه این عوامل به کسب جایگاه آسیایی و جهانی بستگی دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/222275/موفق-نبودن-در-مسابقه‌ها-دلیل-نابرابری-دستمزد-ورزشکاران-زن-است
بستن   چاپ